CASE STUDY | Honderden leads en tientallen klanten middels advertising en marketing automation

CASE STUDY | Honderden leads en tientallen klanten middels advertising en marketing automation

Lean Six Sigma Zelfstudie – Honderden leads en tientallen klanten middels advertising en marketing automation

Lean Six Sigma zelfstudie is een nieuwe zelfstudie die organisaties leert en helpt om effectief en efficiënt te werken. Dit doet zij door managers en medewerkers op te leiden, maar ook door hen te begeleiden in hun eigen ontwikkeling. In haar opleidingen wordt de kracht van bewezen technieken voor organisatie ontwikkeling gecombineerd met de juiste aandacht voor mensgericht veranderen.

Lean Six Sigma Zelfstudie en SearchUser

Omdat Lean Six Sigma Zelfstudie een nieuw product is, dient deze nieuw in de markt gezet te worden om naamsbekendheid op te bouwen en potentiële deelnemers te bereiken. SearchUser is gevraagd om de nieuwe zelfstudie op de juiste manier in de B2B markt te zetten binnen de juiste doelgroep.

Zoals wij altijd voor onze B2B klanten doen, hebben wij 4 vaste stappen aangehouden:

4 stappen searchuser

Segmentatie: Doelgroep segmenteren op basis van bedrijfsfuncties en op ervaring met Lean Six Sigma

Fundering: Inkijkversies ingezet om leads te verzamelen

Bereik: LinkedIn advertising

Follow-up: Emails automatiseren

Segmentatie

Wij hebben eerst de focus gelegd op het bepalen van de juiste doelgroep, zodat we weten wie we willen bereiken en kunnen bepalen hoe we dit het beste gaan doen. Hierbij hebben wij gekozen om de doelgroep te segmenteren tot twee groepen. Zo is de targeting zo gericht mogelijk waardoor de kans op conversies groter is: de juiste doelgroep wordt aangesproken met de juiste content – en krijgt de juiste opvolging.

De twee doelgroepen:

1. De nieuwe mensen, die nog geen ervaring hebben met Lean Six Sigma en voor wie het wel interessant is. Dit zijn personen met een managersfunctie. Voor hen is de Greenbelt zelfstudie interessant.

2. Managers die al ervaring hebben met Lean Six Sigma. Deze personen komen in aanmerking voor de Blackbelt zelfstudie.

Fundering:

Om de doelgroep te triggeren en gegevens van leads te verzamelen, is er voor iedere zelfstudie een inkijkversie beschikbaar gesteld die ingezet wordt binnen de LinkedIn campagnes. Via de LinkedIn advertenties komen zij dan op een pagina terecht waar zij hun gegevens kunnen achterlaten. Met de gegevens die dan verkregen worden, kunnen we de leads middels marketing automation software (geautomatiseerde) e-mails sturen die aansluiten op hun interesse of ervaring.

Inkijk exemplaar:lean six sigma zelfstudie

Bereik:

Lean Six Sigma Zelfstudie wil de B2B markt aanspreken. Daarom is er gekozen om te adverteren op LinkedIn. Op LinkedIn kunnen we zeer gericht advertenties targeten op diverse managersfuncties en op ervaringsniveau met Lean Six Sigma. Omdat de doelgroep is gesegmenteerd tot twee groepen, zijn er twee verschillende Sponsored advertenties gemaakt.

LinkedIn advertenties:

Voorbeeld linkedin advertenties:

voorbeeld linkedin

Om de naamsbekendheid van Lean Six Sigma Zelfstudie te vergroten, hebben we in oktober ook tekstadvertenties binnen Google Adwords ingezet. Hier zijn vooral leads mee verzameld die automatisch in marketing automation software terecht zijn gekomen. Wij zagen hier een enorme maandelijkse groei qua leads vanaf oktober 2016.

Follow-up

Nadat de leads hun gegevens hebben achterlaten, komen zij automatisch in een specifieke lijst en mail workflow terecht. Zo krijgen zij de juiste opvolging. In marketing automation software hebben wij een 6 tal e-mails klaargezet. De eerste e-mail bevat een bedankje voor de aanvraag en hierin ontvangen de leads meer informatie over de zelfstudie. In de laatste e-mail ontvangen de leads een aanbieding om hen te triggeren een zelfstudie te volgen voor een bepaalde periode. In de e-mails 2,3,4 en 5 krijgen zij steeds meer informatie toegestuurd.

Resultaat

Lean Six Sigma Zelfstudie had als nieuw product nog geen bereik en moest in de B2B markt gezet worden.

SearchUser heeft er middels bovenstaande werkwijze voor gezorgd dat:

  • Lean Six Sigma Zelfstudie naamsbekendheid heeft
  • De specifieke doelgroep bereikt wordt via de juiste kanalen
  • Leads automatisch opgevolgd worden met content die aansluit op de interesse van de leads

Hierdoor hebben we een maandelijkse groei in conversie verwezenlijkt. Lean Six Sigma Zelfstudie heeft inmiddels al honderden nieuwe leads verzameld uit relevante doelgroepen. Dankzij de consistente opvolging middels marketing automation zijn hier al tientallen nieuwe klanten uitgekomen.

Dit is een erg mooi resultaat waardoor we de werkwijze nog verder zullen uitbreiden. Vooral de prijs per conversie maakt het interessant om verder te gaan binnen de B2B markt.