Sylvia de Haas Henley360
 
 
 
Dankzij SearchUser is ons CRM gekoppeld aan marketing automation waardoor onze leads structureel opgevolgd worden.

– Sylvia de Haas, Commercieel directeur 

 

 

Klant: Henley360

Branche: Vastgoed

Project: Leadgeneratie & Lead nurturing 

Klantvraag: ‘Hoe kunnen we meer traffic genereren naar onze websites, deze omzetten naar kwalitatieve leads en structureel opvolgen?’

 
 
 

 

DE SEARCHUSER STAPPEN

 

 

Stap 1: Het in kaart brengen van de customer journey en salesfunnel

 

Voordat we begonnen hebben we de klantreis duidelijk in kaart gebracht. 

Waar oriënteert de doelgroep zich?

Wanneer maken ze zich bekend? 

Wat is er nodig om een besluit te maken? 

Door de klantreis in kaart te brengen, kunnen we bepalen welke informatie nodig is om hen te voorzien van relevante informatie op het juiste moment. 

Op die manier willen we prospects aan Henley 360 verbinden en omzetten tot leads en uiteindelijk sales. Wanneer een lead bekend is bij Henley360 komt hij in de salesfunnel. Deze heeft SearchUser samen met Henley 360 opgemaakt.

Op basis van de salesfunnel is er een plan van aanpak opgesteld over hoe we de lead het beste kunnen voeden middels marketing automation.

 

Stap 2: Het verzamelen van alle leads in één CRM

 

Henley 360 genereert op verschillende manieren leads. Zowel online als offline. Om goede data op te bouwen was het nodig om al deze kanalen in beeld te brengen en te bundelen in één CRM. 

Daarom hebben we de verschillende systemen met elkaar gekoppeld zodat alle leads middels onze marketing automation software opgevolgd worden. Zo kunnen er ook wekelijkse rapporten gemaakt worden om te meten welke campagnes wel of niet goed lopen. 

 

Stap 3: Segmentatie van de doelgroep

 

Henley 360 heeft een huisvestingsoplossing voor verschillende doelgroepen. 

Hier moeten verschillende kanalen voor ingezet worden met ieder een andere boodschap. Door de doelgroep en de juiste kanalen in kaart te brengen, kunnen we de huidige kanalen optimaliseren en nieuwe kanalen toevoegen.

In overleg met Henley 360 hebben we een social media campagne opgezet en ervoor gezorgd dat ook deze leads automatisch in het CRM systeem terechtkomen en op de juiste manier worden opgevolgd. 

 

Voorbeeld facebookadvertentie Henley360

 

Stap 4: Rapportage

 

Henley 360 ontvangt wekelijks een rapportage met resultaten van de campagnes en de pijplijn. In het traject zijn vooraf realistische KPI’s vastgesteld welke haalbaar zijn in een consultancy traject van 3 maanden. 

Door de pijplijn mee te nemen in de rapportage, worden de salesafdeling en de marketingafdeling aangezet om met elkaar samen te werken. Op die manier wordt er zo effectief en efficiënt mogelijk gewerkt en gaan de resultaten omhoog. 

Door de data met elkaar te verbinden wordt er in beeld gebracht hoeveel traffic nodig is om het afgesproken aantal leads te genereren en deze om te zetten in sales.

DE EERSTE RESULTATEN

leads icon

Structurele leadopvolging en meer website traffic dankzij nieuwe leadgeneratie strategie

 

Tijdens dit consultancy traject bleek dat de opvolging van de verkregen leads nog niet optimaal was. SearchUser heeft deze opvolging middels SharpSpring geautomatiseerd zodat de leads altijd de juiste opvolging krijgen. 

We hebben de leadgeneratie strategie geoptimaliseerd waardoor Henley 360 nu meer website traffic heeft. 

 

Wat heeft ons team geleerd van dit project?

 

1. Bedrijven oriënteren zich steeds meer online

Wanneer bedrijven op zoek zijn naar bedrijfshuisvesting, oriënteren zij zich steeds meer online. Door alle kanalen in kaart te brengen en de resultaten te meten is gebleken dat 45% van de leads vanuit online kanalen komen.

2. Intern draagvlak creëren met marketing data & sales data

Door sales doelen mee te nemen in de rapportage heeft ons team geleerd hoe je binnen een organisatie draagvlak creëert door het juiste gebruik van CRM systemen en daardoor een effectieve inzet van marketing automation. 

 

Wil je ook een online salesfunnel als Henley360?

Laat onder je gegevens achter en je zult binnen 1 telefoongesprek al verder geholpen worden door onze consultant. Hij zal onderzoeken wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie.