Kapp warmtewisselaar Bart
 
 
 
Het enthousiasme vooraf en de behulpzaamheid en flexibiliteit van SearchUser gedurende de campagnes werkt motiverend. Voor Kapp voelt SearchUser als de perfecte match.”

– Bart van der Meer, communicatie & sales

 

 

Klant: Warmtewisselaar.nl (Kapp)

Branche: Heat transfer engineers

Project: Website optimalisatie, SEO advies en Google AdWords

Klantvraag: ‘Hoe krijg ik meer traffic en conversies naar mijn webshop?’

 
 
 

 

SEARCHUSER OPLOSSING

 

leads icon

 

Stap 1: Conversie optimalisatie

 

Voordat we aan de slag gingen voor Warmtewisselaar.nl, is de webshop geanalyseerd. Aan de hand van deze analyse hebben we een conversie optimalisatie rapport geschreven. Op basis van dit advies is de webshop aangepast. 

We hebben onder andere:

– De homepagina aangescherpt;

– Meer conversiemomenten toegevoegd, waaronder een rekenmodule;

– De menustructuur op Warmtewisselaar.nl verbeterd; 

– De SEO verbeterd door goede content toe te voegen op de pagina’s met de juiste keywords en informatie over de toepassing van de warmtewisselaar.

 

Stap 2: Segmentatie

 

De segmentatie van je doelgroep is essentieel om de juiste leads te bereiken voor zo’n specifieke niche als Warmtewisselaars.nl. Er is gekeken naar het zoekgedrag van de doelgroep en het zoekvolume op de zoekwoorden. Op basis van deze analyses zijn er in Google Adwords campagnes opgesteld. Daarnaast is er ook in Bing geadverteerd.

 

warmtewisselaar advertenties

 

Stap 3: Traffic

 

Doordat het bereik zo specifiek mogelijk is ingezet, is de traffic aanzienlijk verhoogd. In combinatie met de conversie optimalisatie en de segmentatie heeft dit in drie maanden al mooie resultaten opgeleverd. 

 

traffic resultaten

 

Stap 4: Leadgeneratie

 

Om daadwerkelijk leads te verzamelen op de website, moeten er genoeg conversiemomenten aanwezig zijn. In het optimalisatierapport heeft SearchUser hier een advies over gegeven. Dit advies is opgevolgd, waardoor een van de conversiemomenten nu een berekeningstool is, waar heel eenvoudig en snel leads mee gegenereerd worden.  

 

kapp warmtewisselaar berekeningstool

 

DE EERSTE RESULTATEN

 

Dagen icon

Maanden

3

leads icon
Aantal leads 

50

Gem. orderwaarde

green arrow

 
*En voor deze niche geldt: met één goede verkoop is de investering van Adwords er al uit.

 

Wat heeft ons team geleerd van dit project?

 

1. Hoog zoekvolume in de industriële toepassingen

Door ons onderzoek naar het zoekgedrag van de consument en de zoekwoordanalyse is ons team zich ervan bewust geworden dat er veel zoekvolume zit op de industriële toepassingen. Hier liggen nog een hoop kansen.

2. Technische branche oriënteert steeds meer online

Uit deze case study is gebleken dat er steeds meer mensen in de technische branche zich online oriënteren in plaats van in fysieke shops. Tevens nemen zij steeds vaker online het besluit om een product aan te schaffen. Het is belangrijk om hierop in te spelen in webshops.  

 

Wil je ook meer conversies net als Warmtewisselaar.nl?

Laat onder je gegevens achter en je zult binnen 1 telefoongesprek al verder geholpen worden door onze specialisten. Zij zullen onderzoeken wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie.