Klimaatservice Noordholland
Searchuser  heeft ons geholpen bij de opbouw van een gestructureerde  succesvolle website. Door het opzetten van de juiste Google Ads campagne zijn we goed te vinden in de zoekmachines. Mede door het gebruik van het ontwikkelde dashboard kunnen we elke periode zien op welke zoekwoorden onze organisatie gevonden kan worden. Zo kunnen we op de juiste wijze sturen voor een hoge zoekwoordrelevantie.” 
 
– Martin Korbijn, projectmanager duurzame techniek

Klant: Klimaatservice Noordholland

Branche: Techniek

Project: Online strategie, website ontwikkeling en advertising

Klantvraag: ‘Hoe creëer ik online zichtbaarheid binnen West-Nederland rondom onze nieuwe entiteit en de producten die daarbij horen?’

 
 
 

 

SEARCHUSER OPLOSSING

leads icon

 

Stap 1: Online strategie bepalen

 

De eerste stap die gezet is om online zichtbaarheid te creëren voor Klimaatservice Noordholland is het uitdenken van een nieuwe strategie. 

Tijdens een sessie met de klant is er een nieuwe strategie uitgedacht. Tijdens de sessie is er samen met de klant besproken hoe deze nieuwe strategie vormgegeven en uitgevoerd gaat worden. Vragen die tijdens de strategie sessie beantwoord zijn geworden zijn: wat zetten we neer, hoe gaan we Klimaatservice Noordholland profileren en welke informatie laten we op de site terugkomen.

Stap 2: Bouwen en designen van een nieuwe site

 

Nadat de wensen van de klant in kaart zijn gebracht tijdens de strategiesessie is onze web developer aan de slag gegaan met het bouwen en designen van een nieuwe website. De website is gebouwd binnen WordPress. Ons web team bouwt al meer dan 5 jaar websites via WordPress. 

Aan de website is er een functie toegevoegd die het mogelijk maakt voor bezoekers om een offerte aan te vragen voor bijvoorbeeld een airco, een pelletkachel, een slimme thermometer of voor zonnepanelen. Wanneer het formulier van de offerteaanvraag is ingevuld, krijgt Klimaatservice Noordholland de offerteaanvraag direct binnen in de mailbox waardoor de aanvraag snel verwerkt kan worden. 

offerte aanvragen Klimaatservice Noordholland

Ook is er een scheiding binnen de website gemaakt tussen particuliere klanten en zakelijke klanten. Via een button boven de pagina is het makkelijk navigeren tussen de verschillende pagina’s. Op de zakelijke pagina wordt er gericht informatie gegeven die voor bedrijven belangrijk en interessant zijn. Aan de pagina is er een formulier toegevoegd waar er direct contact opgenomen kan worden met Klimaatservice Noordholland.

Klimaatservice noordholland website scheiding particulier en zakelijk

Stap 3: Creëren van online zichtbaarheid

Om online zichtbaarheid voor Klimaatservice Noordholland te creëren binnen West-Nederland is er voor gekozen om campagnes op te zetten via Google Ads. Door te adverteren binnen Google kunnen er advertenties getarget op locatie opgezet worden. 

Klimaatservice Noordholland advertentie Google Adwords

Aan de hand van een uitgevoerde zoekwoorden analyse door onze advertising specialisten zijn er advertenties via Google Adwords opgezet. Alle stappen binnen de opzet van de campagnes zijn zorgvuldig met de klant besproken. Door middel van ons dashboard heeft de klant op elk moment real-time inzicht in de resultaten van de campagnes.

 

HET RESULTAAT

Stijging icon

Conversiepercentage van 8,84%

12 offerte aanvragen in twee maanden, waarvan 8 via Google Ads 

57,60% van de websitebezoekers komt binnen via Google Ads

 

De nieuwe strategie in combinatie met een nieuwe website en advertising laat direct een vooruitgang zien in het aantal conversie. Na twee maanden zijn de resultaten al goed zichtbaar, er zijn 12 nieuwe offerte aanvragen binnen gekomen waarvan 8 via Google Ads.Behaalde doelen Klimaatservice Noordholland Google Ads

Op de afbeelding is te zien hoe het aantal behaalde doelen (conversies) aan het stijgen is sinds de start van de campagne

Dankzij de Google advertenties is de online zichtbaarheid van Klimaatservice Noordholland flink gegroeid. In onderstaande afbeelding is te zien dat 57,60% van het totale websiteverkeer binnenkomt via Google Ads.

percentage bezoekers via Google Ads Klimaatservice Noordholland

Vanwege de goede resultaten die tot nu toe behaald zijn, ging onze evaluatie voorspoedig en was er tijd over voor de twee heren van Klimaatservice Noordholland om een potje tegen elkaar te racen op onze Red Bull Playseats.  

 

Racen op Play Seats RedBull na goede resultaten

 

Wat heeft ons team geleerd van dit project?

 

1. Met de juiste aanpak kunnen wij onze klanten helpen om online zichtbaarheid te creëren onder de juiste doelgroep en om zo de juiste leads te genereren

Online zichtbaarheid is belangrijk voor (nieuwe) bedrijven. Door ons vast te houden aan het juiste stramien kunnen wij onze klanten helpen om zichtbaar te worden onder de juiste doelgroep en om meer leads te genereren. Het is belangrijk om goed over de juiste doelgroep na te denken. Ook is het zeer relevant dat er een goede zoekwoordenanalyse op basis van de concurrentie en de prijs uitgevoerd wordt om hiermee advertenties te kunnen inrichten die de juiste doelgroep bereikt. 

Door stap voor stap te werken en te beginnen bij het begin wordt er een nieuwe strategie uitgedacht, een website gebouwd en advertenties opgezet. Dit proces wordt constant herhaald om zo te kijken waar de strategie, de website en de advertenties verbeterd kunnen worden om zo nieuwe kansen te ontdekken voor het bedrijf. Wanneer er een krachtige strategie staat en deze op de juiste manier doorgevoerd wordt op de website en binnen de campagnes worden de ontdekte kansen omgezet tot acties en echte resultaten. 

Wil je ook meer online zichtbaarheid creëren voor jouw producten of diensten en meer leads genereren?

 

Laat onder je gegevens achter en je zult binnen 1 telefoongesprek al verder geholpen worden door onze consultant. Hij zal onderzoeken wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie.