LinkedIn Advertising logo
 
 
 
SearchUser heeft een specifieke website voor LinkedIn-advertising opgezet die binnen een jaar de organische toppositie bereikt heeft in Google! Hierdoor komen er nu dagelijks waardevolle leads binnen (organisch).
 
 
 

 

DE SEARCHUSER STAPPEN

 

 

Stap 1: Domeinnaam onderzoek

Het doel van LinkedIn-advertising.nl was een nieuwe website opzetten specifiek over LinkedIn advertising. Om mensen middels tips en informatie verder te helpen met hun advertising op LinkedIn.

De eerste stap was onderzoek doen naar welke domeinnaam interessant was met betrekking tot LinkedIn advertising. We keken naar welke domeinnamen nog vrij waren en waar veel zoekvolume op zat. Zo kwamen we uit op de domeinnaam LinkedIn-advertising.nl. En dit bleek geen verkeerde keuze! Na de domeinnaamregistratie is de website gebouwd over LinkedIn advertising.

 

Stap 2: Zoekwoordanalyse en content creatie

Onze advertising specialisten hebben vervolgens een zoekwoordanalyse gedaan voor LinkedIn advertising. Over de woorden en zoektermen met het hoogste zoekvolume en de meeste conversies hebben we een pagina of blog geschreven.

We hebben hierbij rekening gehouden met de SEO. Dit houdt in dat we de pagina’s en blogs op een bepaalde manier hebben geschreven en vormgegeven, zodat deze goed geïndexeerd kunnen worden in zoekmachines zoals Google. 

 

Stap 3: Fundering

De fundering is de manier waarop je leads verzamelt: dit kan bijvoorbeeld een e-book, een checklist, een webinar of een presentatie zijn.

Voor LinkedIn-advertising.nl hebben we gekozen voor een e-book die specifiek gaat over LinkedIn advertising.

LinkedIn-advertising.nl fundering

 

Stap 4: Opvolging via marketing automation

Zodra het e-book gedownload is, ontvangen leads via marketing automation direct een e-mail opvolging. Hier staan diverse contactmomenten, tips en vragen in om lezers te triggeren. De opvolging bestaat uit de volgende mails:

1. Een bevestiging van de download met daarin een link naar het e-book;

2. Een welkom e-mail waarin we ons voorstellen;

3. Een blog over waarom LinkedIn advertising;

4. Een blog over LinkedIn advertising targeting;

5. Een blog over effectieve advertising campagnes;

6. Een uitleg over de koppeling tussen LinkedIn advertising en marketing automation;

7. Een e-mail waarin de lezer zijn/haar huidige situatie kan aangeven. Op basis van dit antwoord, wordt er vervolgens contact opgenomen met de lead door het salesteam. 

Via marketing automation kunnen we het verloop van de lead volgen. We zien of de lead de e-mails opent en op de links geklikt heeft. Zo zien we direct waar de interesse van de lead ligt. 

Als de lead zelf geen reactie geeft, belt een sales medewerker de lead nog na. 

Gedeelte van een visual workflow in SharpSpring

 

Stap 5: Organische positionering beoordelen

86% van het verkeer is organisch. Leadgeneratie via andere kanalen, zoals social media of Google Ads was hierdoor niet nodig. Er komen dagelijks meerdere downloads binnen vanuit het organische verkeer. 

organisch bereik LinkedIn-advertising.nl

HET RESULTAAT

 

Ranking

Binnen een jaar een organische toppositie in Google en waardevolle leads.

Dankzij de ijzersterke domeinnaam en de juiste verwerking van de zoekwoorden heeft de website organisch de toppositie bereikt in Google. 86% van het verkeer is organisch. Op meerdere zoektermen heeft de website een nummer 1 positie of staat de website op de eerste pagina in de zoekresultaten. Dit organische verkeer levert dagelijks waardevolle leads op.

Linkedin-advertising.nl positie tracking 

 

 

Wil je ook een organische toppositie bereiken net als LinkedIn-advertising.nl?

 

Laat onder je gegevens achter en je zult binnen 1 telefoongesprek al verder geholpen worden door onze specialist. Hij zal onderzoeken wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie.