marketingautomationtips.nl
 
 
 
SearchUser heeft haar marketing automation tips website nieuw leven in geblazen en ingezet als leadmachine. Met succes!
 
 
 

 

DE SEARCHUSER STAPPEN

 

 

Stap 1: Website optimalisatie

 

 

Marketingautomationtips.nl bestond al een tijdje, maar het maximale werd nog niet uit de website gehaald. Het werd tijd om de website nieuw leven in te blazen. 

Allereerst hebben we het design aangepakt. De website is in een nieuw jasje gestoken en er zijn meer conversiemomenten toegevoegd. 

Er is een zoekwoordanalyse gedaan en op basis hiervan zijn er nieuwe website teksten geschreven. 

 

Stap 2: Fundering

 

De fundering is de manier waarop jij je leads verzamelt: dit kan bijvoorbeeld een e-book, een checklist, een webinar of een presentatie zijn.

Voor Marketingautomationtips.nl hebben we gekozen voor een e-book die specifiek gaat over hoe marketing automation werkt. 

 

marketingautomationtips case study

 

Stap 3: Bereik

 

Het bereik moet altijd zo specifiek mogelijk worden ingezet. SearchUser wil enkel leads ontvangen die aansluiten op haar doelgroep. Om meer bereik te genereren, heeft SearchUser gebruik gemaakt van LinkedIn advertising: Sponsored Ads en Lead Gen Forms. 

De targeting is vooral gericht op managers in diverse B2B branches: 

 

Linkedin doelgroep marketingautomationtips.nl

 

Stap 4: Leadgeneratie

 

SearchUser heeft gebruik gemaakt van LinkedIn advertising Sponsored Ads en Lead Gen Forms:

Sponsored ad:

 

Sponsored Ad marketingautomationtips

Lead Gen Form:

 

Lead gen form marketingautomationtips

 

Stap 5: Opvolging

 

Zodra men het e-book gedownload heeft, ontvangen leads een 

e-mail opvolging. Waarin diverse contactmomenten, tips en vragen staan om interactie uit te lokken. 

1. E-mail met daarin het e-book;

2. Welkom e-mail;

3. Een e-mail met daarin artikelen over marketing automation;

4. Uitnodiging voor een telefoongesprek / demo afspraak.

Via marketing automation kunnen we het verloop van de lead volgen: of de lead de e-mails geopend heeft en op de links geklikt heeft. Hieraan kunnen we zien waar de interesse van de lead ligt. 

Als de lead zelf geen contact opneemt, belt de sales medewerker de lead nog na. 

 

Opvolging marketingautomationtips

 

DE EERSTE RESULTATEN

leads icon

Tientallen downloads die resulteerden in waardevolle afspraken en klanten.

Door de juiste targeting sluiten deze leads aan op de doelgroep waarin SearchUser zich gespecialiseerd heeft. 

 

 

Wil je ook een marketing automation campagne zoals Marketingautomationtips.nl

 

Laat onder je gegevens achter en je zult binnen 1 telefoongesprek al verder geholpen worden door onze consultant. Hij zal onderzoeken wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie.