Peter Wijnands Q-Impact
 
 
 

“SearchUser heeft niet alleen de autoriteit van Q-Impact verhoogd, we hebben nu ook een professionele customer journey die wekelijks leads binnen brengt.”

– Peter Wijnands, directeur Q-Impact

 

Klant: Q-Impact

Branche: Consulting

Project: Marketing Automation + Content  

Klantvraag: ‘Hoe krijg ik gestructureerd leads via mijn website?’

 
 
 

 

SEARCHUSER OPLOSSING

SearchUser Funnel

 

Stap 1: Segmentatie

 

Segmentatie van je doelgroep is essentieel om je sales boodschap te personaliseren. We raden onze klanten altijd aan om te segmenteren op klanttype, koopbehoefte, koopurgentie.

Segmentatie 1klanttype

Q-Impact heeft zijn online ‘customer journey’ ingericht per branche, waarbij hij is gestart met de Accountancy branche. Hierbij heeft hij een ebook geschreven, specifiek voor deze branche:

e-book accountancy branche

Segmentatie 2koopbehoefte

In het downloadformulier heeft Q-Impact een segmentatie op behoefte, welke is gespecificeerd op de trainingen die hij kan verzorgen:

 

Vervolgens ontvangt elke lead e-mail tips, afgestemd op zijn (ontwikkel)behoefte.

opvolging e-book

*Klik op de afbeelding om deze te vergroten

 

Segmentatie 3koopurgentie

De koopurgentie probeert Q-Impact op twee momenten te achterhalen. Allereerst wordt in de 1e email direct een vraag gesteld wat de specifieke problemen zijn van de lead. Op deze manier wil Q-Impact een dialoog starten met de lead, om de urgentie te achterhalen.

Uit de email Tip 1 Leiderschap: betrek uw medewerkers

email tip 1

Vervolgens, aan het einde van de email funnel, wordt de lead direct gevraagd om een telefonische afspraak – deze email wordt tevens als reminder gestuurd:

Stap 2: Fundering

De fundering is de manier waarop jij je leads verzamelt: dit kan zijn een e-book, een checklist, een webinar, een presentatie, etc.

Voor Q-Impact hebben we gekozen voor een branche-specifieke fundering: een e-book gericht op de accountancy branche.

Fundering: ‘De Toekomst van Accountantskantoren’

e-book accountancy branche

Stap 3: Bereik

Het bereik moet altijd zo specifiek mogelijk worden ingezet. Bij Q-Impact hadden we een targeting gericht op directeur/aandeelhouders van accountantskantoren:

geschatte LinkedIn doelgroep Q-impact

Stap 4: Follow-up

Welkom e-mail reeks: kennismaking met Q-impact

Waarde e-mail reeks: gepersonaliseerde tips

Sales e-mail reeks: social proof + afspraak met 1 klik 

Follow up Q-impact*Klik op de afbeelding om deze te vergroten

E-mail voorbeeld Q-impact

DE EERSTE RESULTATEN

 

Dagen icon

Dagen

30

leads icon
Aantal leads 

30

€ per lead

€9

 
 

 

Wat heeft ons team geleerd van dit project?

 

1. Klantinterviews zijn essentieel

Wij geloven dat 75% van je marketing content ‘geschreven’ moet worden door je eigen, allerbeste klanten. Met Q-Impact hebben we eerst 5-10 klanten geïnterviewd die uit de financiële branche komen, om een goed beeld te krijgen van hun pijnpunten en wensen.

2. Proof-read je PDF door je doelgroep

Laat je ‘fundering’, in dit geval het e-book, altijd eerst beoordelen door je ideale klanten. Vraag ze ook om meerdere titels te beoordelen; dit is essentieel voor de conversie van het e-book.

3. A/B testresultaten

Welke van onderstaande advertenties heeft gewonnen denk je?

 

 

Antwoord: Advertentie #2 heeft de hoogste Click Through Rate (CTR).

Advertentie resultaten

 

Wil je ook een online salesfunnel als Q-Impact?

 

Laat onder je gegevens achter en je zult binnen 1 telefoongesprek al verder geholpen worden door onze consultant. Hij zal onderzoeken wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie.