Volare Kinderfietsen
 
 
 
De wijze waarop SearchUser de opvolging heeft ingeregeld zorgt voor rust binnen onze organisatie en een besparing in tijd omdat wij niet onnodig contacten hoeven te benaderen. De leads die wij nu ontvangen zijn voor het overgrote deel zeer relevant”

– Theo Boelsz, Sales Manager

 

 

Klant: Volare Kinderfietsen

Branche: Fabrikant/Groothandel

Project: Marketing Automation 

Klantvraag: ”Hoe zorg ik voor een gerichte opvolging met enkel relevante leads?”

 
 
 

 

DE SEARCHUSER STAPPEN

 

 

Stap 1: Segmentatie

 

 

Volare is altijd op zoek naar nieuwe verkoopkanalen van hun producten en een groot deel van de verkoop gaat via webwinkels door heel Europa. 

Volare liep tegen het probleem aan dat zogenoemde “dromers” een shop wilden beginnen, maar nog geen verkoopkanaal hadden of nog niet inschreven stonden bij de Kamer van Koophandel. Volare wilde deze leads er graag uit filteren, zodat de opvolging soepeler verloopt met enkel relevante leads. 

SearchUser heeft een oplossing geboden door een extra stap toe te voegen aan de opvolging in marketing automation: segmentatie.  

Als een lead geïnteresseerd is in volare komen ze op een speciale landingspagina waar zij hun gegevens achter kunnen laten. Hier dienen de leads een keuze te maken voor de eerste segmentering.

Volare Kinderfietsen dropshipping*Klik op de afbeelding om deze te vergroten

 

Stap 2: Specifieke opvolging per antwoord

 

Per antwoord is er een andere opvolging. 

1. Geeft de lead aan een fietsenwinkel te zijn? Dan gaat er automatisch direct een notificatie naar sales om binnen 24 uur contact op te nemen met de lead. 

2. Bij het antwoord “mijn webwinkel is klaar ik verkoop al producten online” krijgt de lead een email met daarin een link naar een formulier voor aanvullende informatie, hier wordt er o.a. gevraagd naar het BTW nummer, de KVK gegevens en de URL van de webshop. 

Op deze manier is het mogelijk te controleren of het om een echt bedrijf gaat met omzet. Is dit formulier correct ingevuld en verzonden dan wordt er direct contact opgenomen door het sales team. 

Volare Kinderfietsen dropshipping vervolg

*Klik op de afbeelding om deze te vergroten

3. Geeft een lead aan nog niet klaar te zijn voor de verkoop dan krijgt deze de mogelijkheid om een inschatting te geven 3 maanden of 6 maanden. 

Afhankelijk van de ingevulde waarde gaat er een workflow lopen:

–  Heeft de lead gekozen voor 3 maanden dan ontvangt de lead een nette mail waarin wordt uitgelegd dat het nog geen zin heeft om samen te werken en dat er na 3 maanden weer contact met de lead wordt opgenomen. 

– Zijn die 3 maanden verstreken dan krijgen ze weer een geautomatiseerde email met de vraag of ze al klaar zijn voor de verkoop. Zijn ze dit niet? Dan kunnen ze weer aangeven hoelang het gaat duren. 

Zijn ze wel klaar? Dat gaat er automatisch een notificatie naar sales en krijgen ze de link naar het aanvullende formulier. 

DE EERSTE RESULTATEN

Het grote voordeel voor Volare in deze case is dat zij pas een notificatie ontvangen op het moment dat de lead klaar is om klant te worden en niet als zij nog in een oriënterende of opbouwende fase zitten. 

Volare verzamelt hierdoor enkel zeer relevante leads.

Dit bespaart hen enorm veel tijd omdat zij niet meer onnodig leads hoeven te benaderen. 

 

Wat heeft ons team geleerd van dit project?

 

Door een specifieke segmentatie kun je een zeer gericht klantenbestand opbouwen en onnodig tijdverlies beperken. 

 

Wil je ook een opvolging met automatische segmentatie zoals Volare Kinderfietsen?

 

Laat onder je gegevens achter en je zult binnen 1 telefoongesprek al verder geholpen worden door onze consultant. Hij zal onderzoeken wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie.