“Content is key”. B2b Content Marketing kan jouw digital marketingstrategie maken of breken. Het informatieaanbod is zo groot, dat het lastig is om jouw doelgroep op het juiste moment in de complexe customer journey te bereiken. De content moet exact aansluiten op hun interesses, behoeften en de fase waarin zij zich bevinden. Doe je dit niet, dan verlies je de aandacht van jouw potentiële klant en loop je de kans op conversie mis. Veel bedrijven vinden contentmarketing daarom een enorme uitdaging.

SearchUser zorgt ervoor dat originele en effectieve content in de juiste vorm, met de juiste boodschap, op het juiste moment bij jouw doelgroep terechtkomt. Bouw op deze manier een relatie met je doelgroep op en je ziet jouw conversieratio stijgen!

Wat is B2B content marketing?

Contentmarketing is een kosten-efficiënte vorm van marketing waarbij het bieden van relevante en waardevolle content aan een specifieke doelgroep centraal staat. Contentmarketing kan de naamsbekendheid en de merkbeleving van jouw organisatie vergroten. Unieke content kan jouw organisatie onderscheiden van de rest, zorgen voor winstgevende interactie met de klant en klanten aan jouw merk binden.

Content in de Customer Journey

Met relevante content op het juiste moment in de customer journey kun je jouw doelgroep prikkelen en het aankoopproces bevorderen. Als je jouw doelgroep echt verder helpt met jouw content, is het voor hen makkelijker om een aankoopbeslissing te maken.

Het is belangrijk dat de content op de fase in de customer journey aansluit. In de meeste gevallen heeft een customer journey de volgende stappen, in deze volgorde:

  • Awareness
  • Onderzoek
  • Keuze vergelijking / evaluatie
  • Aanschaf / conversie
  • Na de aankoop

Zorg voor relevante content in iedere fase.

Naast de juiste fase, is het belangrijk dat de content op het juiste platform en in de juiste vorm gepubliceerd wordt. Breng dus eerst in kaart op welke kanalen jouw doelgroep aanwezig is en hoe je hen daar het beste kunt benaderen. SearchUser kan jou helpen met een effectieve contentstrategie.

Content marketingplan

Vanuit de contentstrategie, maken wij een content marketingplan op maat. Wij brengen in kaart wie jouw doelgroep exact is, met bijpassende buyer persona’s. De juiste tone of voice om jouw doelgroep te prikkelen wordt vastgesteld. De customer journey wordt uitgestippeld en de content per fase uitgewerkt. We onderzoeken vervolgens op welke kanalen de doelgroep aanwezig is. Wat is de beste methode om hen te bereiken? Per mail of social media?

Indien gewenst kunnen we ook een contentkalender maken waar precies in staat wanneer welke content gedeeld wordt.

De voordelen van contentmarketing:

  • Vergroot de autoriteit van jouw organisatie;
  • Prikkel jouw doelgroep op het juiste moment en verhoog jouw conversieratio;
  • Bouw langdurige relaties op met klanten;
  • Wanneer de content SEO-technisch op de juiste manier op de website verwerkt is, kan dit leiden tot een hoge organische positie in online zoekmachines. 

Nu met B2B content marketing starten

Of zet je al contentmarketing in, maar ben je niet tevreden met het resultaat? Vraag een vrijblijvende offerte aan. In onze offerte schetsen wij een beeld van de huidige situatie, een mogelijke strategie voor optimalisatie en krijg je inzicht in de kosten om het door onze specialisten uit te laten voeren.

  • Vrijblijvende Content Marketing Offerte

    Searchuser respecteert jouw privacy die valt onder de GDPR/AVG.

 

Wij werken o.a. voor

Lees meer over B2B Content Marketing

 

 

Maak kennis met onze Content marketeers!

 

Mariola

Natasja

 

Cases

Wij helpen jouw doelen te behalen

 

Op de hoogte blijven?

Meld je nu aan voor de nieuwsbrief

    SearchUser respecteert jouw privacy die valt onder de GDPR/AVG.