Een beurs bijwonen is een van de beste offline dingen die je kunt doen voor jouw business en carrière. Je kunt jouw doelgroep real-time kennis laten maken met jouw bedrijf, jouw producten en/of diensten en innovaties.

Maar als je als bedrijf duizenden euro’s uitgeeft aan het bijwonen of sponsoren van een beurs, kan er maar beter een echte return on investment zijn. Netwerken, plezier maken en leren zijn niet tastbare returns; het zijn secundaire finesses. Beursmarketing is nodig voor gewenste primaire resultaten.

Meer bezoekers naar jouw beurs?
SearchUser zorgt er met online marketing voor dat er meer en de juiste mensen jouw beurs bezoeken. Met hyperlokale advertenties kan jouw deelname aan de beurs de doelgroep bereiken ruim voordat de beurs plaatsvindt. Vervolgens kunnen we tijdens de beurs iedere bezoeker via Facebook en Instagram targeten, zodat jouw beursstand eruit springt en meer bezoekers krijgt.

  • Vrijblijvende Offerte Beursmarketing

    Searchuser respecteert jouw privacy die valt onder de GDPR/AVG.

 

Hoe zet je beursmarketing het beste in?

Met beursmarketing kun je meer resultaat uit een beurs halen. Je kunt er zelfs nieuwe business en partnerships uithalen. Easier said than done uiteraard ;). Wij delen 5 stappen hoe je het meeste uit een beurs kunt halen.

 

Stap 1: Definieer jouw doelgroep

Dit is misschien wel het belangrijkste onderdeel. Een specifieke doelgroep is de basis van alle marketing- en salesactiviteiten. Om een goed beeld van jouw doelgroep te krijgen, maken we bij SearchUser een buyer persona. Dit zorgt ervoor dat al jouw activiteiten waarmee je klanten wilt werven en bedienen, afgestemd zijn op de behoeften van potentiële kopers. We koppelen dit aan jouw doel voor de beurs. 

Zorg ervoor dat het helder is wie je wilt aanspreken tijdens de beurs, waarschijnlijk degenen die de autoriteit en verantwoordelijkheid hebben om producten/diensten aan te schaffen voor het bedrijf. Om hen naar jouw stand te begeleiden, targeten we ook op deze personen in de advertentiecampagnes.

Stap 2: Introduceer jezelf vooraf

Ieder platform heeft een eigen specialiteit. Facebook is vooral gericht op interesses en omgeving. LinkedIn richt zich weer meer op het zakelijke gedeelte, zoals specifieke bedrijfsfuncties. En Google Ads kun je bijvoorbeeld inzetten om mensen te bereiken die op de naam van de beurs zoeken. Je kunt ook locaties en plaatsen targeten. 

Conversie is in ieder geval bij elk platform ons doel. Een conversie kan branding, aanwezigheid of een aankoop zijn. Door jouw doelgroep al kennis met het bedrijf te laten maken middels advertising zorgen wij ervoor dat je al on top-of-mind bent voordat de beurs start

Maar we vergeten ook jouw huidige, loyale klanten niet. We nodigen hen ook uit, maar dan met net een andere advertentievariant. Een die relevant is voor hen. Tover bestaande klanten om in merk evangelisten. 

Van Beem beursmarketing - eventmarketing voorbeeld

Stap 3: Geef weg

Je wilt uiteraard niet dat men jouw stand alleen komt bezoeken, je wilt ook gegevens verzamelen. En je kunt lang wachten tot men zelf de telefoon pakt. Als je content weggeeft waar men daadwerkelijk wijzer van wordt, willen zij hun e-mailadres wél achterlaten. Denk aan een checklist, PDF of brochure etc. Dit is super waardevol, want potentiële klanten kun je met hun e-mailadres opvolgen en naar de sale begeleiden – als je het goed doet 😉. SearchUser kan jou ondersteunen bij de contentcreatie. 

 

life of the lead

Stap 4: Follow-up

Als je gegevens hebt verzameld tijdens de beurs of via de weggever, kan de opvolging starten. Via marketing automation kun je dan het gedrag lead volgen. Zo kunnen we de follow-up hierop afstemmen. Leads opvolgen met ongeschikte content en cold calls werkt namelijk averechts. Lead nurturing is de oplossing, met relevante (automatisch verstuurde) content waardoor de leads steeds warmer worden tot de sales medewerker contact kan opnemen. Je kunt de content zelfs personaliseren. Het allerbelangrijkst is dat men na de beurs of de download de juiste opvolging krijgt, anders raak je leads kwijt. 

Stap 5: Luister meer, en praat minder

De campagnes lopen, de beurs is geweest, de giveaway wordt gedownload en de follow-up is afgestemd op de behoefte en het gedrag van de leads. Raak niet gelijk in paniek als het niet direct iets oplevert. In B2B is de salesfunnel gewoon langer. Wij beheren jouw campagnes en optimaliseren als we merken dat iets écht niet werkt. Data-driven marketing is key. Ook als het aankomt op beursmarketing. 

Nu starten met beursmarketing? 

Wil je meer bezoekers naar jouw stand krijgen tijdens het event? In een vrijblijvende offerte schetsen wij een beeld van de huidige situatie, de strategie om beursmarketing in te zetten en krijg je inzicht in de kosten om het door onze specialisten uit te laten voeren.

Vrijblijvende offerte aanvragen