Kom je iedere maand weer tot de conclusie dat je genoeg verkeer op jouw website of webshop hebt, maar te weinig conversies? Dan wordt het tijd voor conversie optimalisatie! De eerste stap is onderzoeken waar en waarom jouw bezoekers afhaken. Welke factor zorgt er voor frictie? Waardoor twijfelen potentiële klanten? Middels een conversie optimalisatie rapport brengt SearchUser de pijnpunten in kaart en geeft advies om deze te verhelpen.
Wat is een conversie?
Een conversie kan voor iedere organisatie anders zijn. Over het algemeen is een conversie de door jou gewenste actie die bezoekers doen op jouw website, een specifieke pagina of webshop. Denk bijvoorbeeld aan:
- Een contact aanvraag
- Een offerte aanvraag
- Een download (door middel van een formulier)
- Een bestelling
- Een inschrijving
Er zijn meerdere factoren die invloed hebben op het gedrag van jouw websitebezoekers. Bijvoorbeeld de content, het gebruikersgemak van de website, de kleur van de call to action buttons of aankoopproces. Om erachter te komen wat het beste werkt voor jouw potentiële klanten, kun je A/B testen met verschillende pagina varianten.
Zodra je weet welke website elementen conversies opleveren, kun je jouw website omtoveren tot een ware leadmachine. Als hulpmiddel kun je heatmaps inzetten om het websitegedrag te analyseren. Via tools zoals Hotjar kun je gebruikerssessies opnemen. In de heatmaps kun je precies zien hoe gebruikers scrollen, welke knoppen zij aanklikken en waar in het aankoopproces zij afhaken. De pijnpunten kun je vervolgens aanpakken.
Dit hele proces is conversie optimalisatie. Conversie optimalisatie levert je niet alleen nieuwe leads op, maar je kunt ook meer omzet uit bestaande bezoekers halen. Denk aan upsells. Je richt de website en/of specifieke landingspagina’s zo in, dat websitebezoekers converteren.
Nu starten met conversie optimalisatie
Blijven de conversies op jouw website uit? Vraag nu vrijblijvend een offerte aan voor een conversie optimalisatie rapport. In een vrijblijvende offerte schetsen wij een beeld van de huidige situatie, een strategie voor de conversie optimalisatie en krijg je inzicht in de kosten om het door onze specialisten uit te laten voeren.
Wij werken o.a. voor
Lees meer over Conversie Optimalisatie
5 strategieën om meer omzet uit je huidige klanten te halen
De snelste manier om de conversie van je website te verhogen
Leer hoe verkopersbeoordelingen jouw conversie kunnen verhogen
Bing vs Google Adwords – Moet jij starten met Bing Advertising?
NIEUWS | Stuur je Adwords advertenties aan op data driven conversions
Maak kennis met onze Conversie Optimalisatie Consultants
Patrick
Lindsay
Mitchell
Cases
Wij helpen jouw doelen te behalen