Wil je jouw product of dienst in contact brengen met jouw (potentiële) doelgroep? Dan is het tijd voor deze nieuwe trend: Eventmarketing. SearchUser kan je helpen om eventmarketing effectief in te zetten voor jouw bedrijf. Middels hyperlokale targeting is dit in onze ogen namelijk de ideale manier om leads te genereren, de zichtbaarheid van jouw organisatie te verbeteren en de opvolging na het event mogelijk te maken via marketing automation – waardoor je hier bijna geen omkijken naar hebt

Meer bezoekers naar jouw event?
SearchUser zorgt er met online marketing voor dat er meer en de juiste mensen jouw event bezoeken. Met hyperlokale advertenties bereikt jouw event de doelgroep ruim voordat het event plaatsvindt. Is jouw organisatie onderdeel van een groot event? Dan kunnen we tijdens het event iedere bezoeker via Facebook en Instagram targeten, zodat jouw stand eruit springt en meer bezoekers krijgt.

  • Vrijblijvende Offerte Eventmarketing

    Searchuser respecteert jouw privacy die valt onder de GDPR/AVG.

 

Wat is eventmarketing?

Eventmarketing is momenteel een opkomende trend. Het richt zich op het ontwikkelen, verdiepen en uitbouwen van een relatie met doelgroep(en), waarbij het event als marketing- en communicatie middel wordt ingezet en waarbij emotie en beleving samenkomen. Eventmarketing heeft wel als voorwaarde dat er een duidelijke doelstelling, boodschap en doelgroep is vastgesteld. Je kunt events als verschillende strategieën inzetten, denk bijvoorbeeld aan:

– Relatiemarketingstrategie
– Marketingcommunicatiestrategie
– Externalbrandingstrategie
– Internalbrandingstrategie
Gebiedsmarketing – / Citymarketingstrategie

 

Een event organiseren voor jouw bedrijf kan(potentiële) klanten aanzetten tot kopen, omdat zij op het event jouw product of dienst met eigen ogen kunnen bekijken en de functie ervan eerder begrijpen dan wanneer zij het op social media voorbij zien komen. Daarnaast zorgen events voor trouwe klanten, dit komt door de emotionele merkbinding die consumenten ervaren tijdens hun bezoek aan een event. Het genereren van leads gaat ook een stuk makkelijker op deze manier.

Het concept van een event is dus versterkt, het gaat nu voornamelijk om de promotie van jouw producten, persoonlijke interacties en alles rondom het ‘live’ inzetten van jouw producten. 

Voorbeeld advertentie burgerparticipatie - gebiedsmarketing

Hoe zet je de promotie optimaal in?

Content, advertising en social zijn een must bij de promotie van een event. Echter dien je ze wel goed in te zetten. SearchUser kan je hierbij ondersteunen. In samenwerking met jou kunnen we professionele beelden verzorgen en deze inzetten voor de advertising. Foto’s geven een sfeerbeeld en beantwoorden de vragen van de event-bezoeker over de sfeer van jouw evenement. Dit kan een extra trigger zijn om deel te nemen. Professionele beelden maken ook de advertising en jouw e-mails effectiever.

Social media influencers en hashtags
De deelnemers tijdens het event zijn jouw grootste ambassadeurs. Vind er een of twee die online veel invloed hebben en motiveer hen to spread the word online. Tevens werken speciale hashtags ook goed voor event marketing. Lanceer vooraf een hashtag, zo kun je vooraf en tijdens het event de engagement en het bereik monitoren. Hoe meer mensen jouw hashtag gebruiken, hoe meer je het bereik ziet toenemen. SearchUser kan je ondersteunen bij een social media strategie voor jouw evenement.

 

Nu starten met eventmarketing? 

Wil jij jouw producten en/of diensten ook in contact brengen met jouw doelgroep door middel van een event? Of wil je meer bezoekers naar jouw stand krijgen tijdens het event? Vraag nu vrijblijvend een offerte aan. In een vrijblijvende offerte schetsen wij een beeld van de huidige situatie, de strategie om het event in te zetten en krijg je inzicht in de kosten om het door onze specialisten uit te laten voeren.

Vrijblijvende offerte aanvragen