Schurq

Is jouw online strategie nog up-to-date?

De concurrentie groeit en de markt ontwikkelt zich in hoog tempo. Jij kunt niet achterblijven natuurlijk! Wij helpen jou om een oneerlijke voorsprong te krijgen op de concurrentie met een onconventionele aanpak. Ben jij er klaar voor?

Het schurq. model vormt het fundament voor jouw online strategie. Met 5 simpele stappen zetten we de online groei van jouw organisatie in gang.

Stap 1: Breng de doelgroep in kaart

Een goed begin is het halve werk. Zo werkt dat met online marketing ook. De eerste stap is het in kaart brengen van de doelgroep. Zo specifiek mogelijk. In welke branche zit jouw ideale doelgroep? Hoe groot is het bedrijf? En welke functie, uitdagingen, pijnpunten of wensen hebben zij? Wat is de drijfveer om jouw product of dienst af te nemen, en nog belangrijker, waarom niet? Je begint dus met het opstellen van een buyer persona door bestaande data te analyseren. Geen probleem als je nog geen buyer persona hebt opgesteld. Daarbij assisteren wij graag.

Stap 2: Onderzoek waar de doelgroep zich bevindt

Zodra de doelgroep helder is, is het tijd voor stap twee. Op welk platform is jouw doelgroep actief? Ieder platform heeft zijn eigen kracht – waar Facebook en Instagram het meest geschikt zijn wanneer je wilt targeten op bepaalde interessegebieden of persoonlijke kenmerken, is LinkedIn meer geschikt is wanneer je wilt targeten op bepaalde bedrijfsfuncties.

Stap 3: Maak de website klaar om leads te verzamelen

Jouw website is een essentieel onderdeel van jouw online strategie. De website (of landingspagina) is namelijk de plek waar jij bezoekers overtuigt tot conversie. Om bezoekers te laten zien dat jij de juiste aanbieder bent van je product of dienst, is een sterke lead magnet key! Hiermee bedoelen we een stuk content, waardevol genoeg voor bezoekers om hun gegevens achter te laten. Deze lead magnet vormt de basis voor de geautomatiseerde opvolging. Zo worden jouw onbekende bezoekers ineens bekende bezoekers!

Stap 4: Versnel de sale met gepersonaliseerde content

Jouw bezoeker heeft zijn of haar contactgegevens achtergelaten. Nu begint de follow-up. Op basis van de download of aanvraag die zij hebben gedaan, start automatisch een gepersonaliseerde e-mail opvolging. Deze e-mails bevatten waardevolle content gericht op de specifieke situatie van de lead. Denk hierbij aan aanvullende informatie over jouw organisatie, het product of de dienst, een uitnodiging voor een webinar of (gratis) consult. Zo ‘warm’ jij jouw leads langzaam op totdat zij sales ready zijn!

Meten is weten, en wij weten graag alles!

schurq.

Stap 5: Meet alles, weet alles!

Het mooie van Marketing Automation? Alles is meetbaar! En meten = weten. Jij kunt het gedrag van je leads volgen. Hebben ze alle informatie ontvangen? En gelezen? Jij kan precies volgen wanneer jouw lead klaar is voor persoonlijk contact. Op basis van data maak jij gemakkelijk de juiste beslissingen.

Marketing Automation is dé toekomst voor het optimaliseren van jouw sales- en marketing processen!

Persoonlijk advies?

Wil je weten wat jij met jouw organisatie kan bereiken? Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie, of maak direct een afspraak.