Weet jij wel wie jouw doelgroep is, maar vind je het lastig om ze te bereiken? Vraag jij je af hoe jij jouw b2b doelgroep aan je merk bindt en laat converteren? Digitale kanalen bieden de oplossing. We bevinden ons nou eenmaal in het digitale tijdperk en een mobile first wereld. Die kanalen werpen echter alleen hun vruchten af als ze op de juiste manier ingezet zijn. Hier kan SearchUser jou bij helpen!

  • Gratis handboek: De toekomst van marketing voor B2B organisaties

    Searchuser respecteert jouw privacy die valt onder de GDPR/AVG.

 

Werkwijze

Bij SearchUser werken we volgens een vast model: doelgroep, platform, weggever, follow-up en analyse. Dit is de basis van jouw digitale marketingstrategie. Wij geloven dat een online strategie alleen effectief kan zijn als deze basis goed staat.

Het model visualiseert de stappen waaruit het (digitale) aankoopproces bestaat. Een goede uitvoering van deze stappen, zorgt voor de ultieme customer journey. In iedere stap leggen we de focus op jouw bedrijfsdoelstellingen met de juiste KPI’s, zodat de aanpak hier precies op aansluit. Alle prestaties worden gemeten en waar nodig geoptimaliseerd. Resultaten worden in maandelijkse rapportages gedeeld. 

 

 

Wij werken o.a. voor

 

Strategie

Om de juiste strategie voor een doelgroep te maken, brengen we eerst de doelgroep in kaart. Op basis van buyer persona’s bedenken we een effectieve aanpak om die doelgroep te bereiken. En dit gaat wel iets dieper dan oppervlakkig kijken naar enkele demografische gegevens. Een buyer persona bevat naast demografische gegevens, bijvoorbeeld ook de behoeften en pijnpunten die de doelgroep ervaart en het mediagebruik van de doelgroep.

“Een marketingstrategie met buyer persona’s levert gemiddeld 124% meer rendement op.”
– 
Marketingsherpa.com

 

Implementatie

Als de buyer persona compleet is, weten we exact waar en hoe we de B2B doelgroep kunnen bereiken. Uiteraard zetten we het kanaal in waar de doelgroep op aanwezig is of gebruiken content die relevant is voor de doelgroep.

We zorgen ervoor dat de website beschikt over content die aansluit en relevant is voor de doelgroep. Content wordt geschreven of aangepast vanuit een zoekwoorden-onderzoek. Dit vergroot de organische vindbaarheid in zoekmachines. Zo komt jouw website naar boven wanneer de doelgroep in zoekmachines bepaalde zoektermen gebruikt. De kans op conversies wordt hierdoor verhoogd. 

 

Optimalisatie

De resultaten van de campagnes worden continu gemonitord en geanalyseerd. We zetten ook A/B testen in om te kijken welke advertenties of targeting het beste presteert.

Op basis van deze data worden de strategie en implementatie geoptimaliseerd. Dit is een on going proces. Wij streven continu naar de hoogst haalbare resultaten. Iedere maand brengen wij jou middels een data rapport op de hoogte van de resultaten en eventuele wijzigingen. 

 

Voor het bereiken van jouw B2B doelgroep zetten wij verschillende kanalen in:

We gebruiken het kanaal waarop jouw doelgroep aanwezig is. Per kanaal bedenken we effectieve campagnes en targeten deze op de buyer persona. Zo zorgen we ervoor dat we jouw ideale doelgroep bereiken!

Download nu het E-book

“De Toekomst voor B2B marketing”.

Download