Blijft de instroom van leads uit bij jouw organisatie? Geen leads betekent ook geen conversies. Zonder conversies wordt jouw database waarschijnlijk niet verrijkt met nieuwe potentiële klanten. B2B Leadgeneratie is van cruciaal belang voor het succes en de groei van jouw organisatie. Het genereren van leads is meestal de volgende stap in het salesproces. Na het in kaart brengen van de doelgroep en het juiste kanaal om hen te bereiken. SearchUser kan jou helpen bij deze stap!

  • Gratis handboek: De toekomst van marketing voor B2B organisaties

    Searchuser respecteert jouw privacy die valt onder de GDPR/AVG.

 

Werkwijze

Bij SearchUser werken we volgens een vast model: doelgroep, platform, weggever, follow-up en analyse. Dit is de basis van jouw digitale marketingstrategie. Wij geloven dat een online strategie alleen effectief kan zijn als deze basis goed staat.

Het model visualiseert de stappen waaruit het (digitale) aankoopproces bestaat. Een goede uitvoering van deze stappen, zorgt voor de ultieme customer journey. In iedere stap leggen we de focus op jouw bedrijfsdoelstellingen met de juiste KPI’s, zodat de aanpak hier precies op aansluit. Alle prestaties worden gemeten en waar nodig geoptimaliseerd. Resultaten worden in maandelijkse rapportages gedeeld. 

 

 

Wij werken o.a. voor

 

Strategie

Wanneer je de perfecte strategie hebt om jouw doelgroep te bereiken, is de volgende stap: de doelgroep aan jouw organisatie koppelen, leads genereren. De groei van een bedrijf staat of valt door een goede instroom van nieuwe klanten. Een goed doordachte strategie is de basis voor leadgeneratie. In deze strategie bepalen we hoe we potentiële klanten, oftewel leads, van hoge kwaliteit genereren. Leads die geschikt zijn om opgevolgd te worden, interesse hebben om een afspraak te maken en uiteindelijk een deal sluiten. De opvolging kan tevens geheel automatisch.  

 

Implementatie

Je kunt verschillende kanalen inzetten voor leadgeneratie. Bij SearchUser maken we gebruik van:

– Advertising → landingspagina → sterke opt-in

– Conversie optimalisatie → sterke opt-in

– Website optimalisatie → sterke opt-in

Middels een sterke opt-in op duidelijke landingspagina’s met relevante content, worden leads getriggerd om hun gegevens achter te laten. Deze gegevens worden opgevangen in een systeem en opgevolgd. Dit kan door SearchUser verder uitgewerkt worden of door de klant zelf.

 

Optimalisatie

Leadgeneratie is een van de belangrijkste processen in je organisatie. Dit dien je daarom constant te evalueren en analyseren. Zijn de leadgeneratie en gebruikte tactieken nog steeds effectief?

Door middel van A/B testen kun je erachter komen welke tactieken het beste werken. Op basis van data kun je het leadgeneratie proces optimaliseren.

 

Voor B2B leadgeneratie zetten wij verschillende diensten in:

Per dienst bedenken we een effectieve strategie en creëren een krachtige opt-in om leads te genereren. Zo zorgen we ervoor dat jouw database gevuld wordt met potentiële klanten.

 

 

 

Download nu het E-book

“De Toekomst voor B2B marketing”.

Download