Nieuwe klanten? Ja graag! En het liefst zo snel mogelijk natuurlijk. Sales versnellen wil natuurlijk iedereen, maar als je er te veel druk op legt en te pusherig bent, dan haken bezoekers en leads af. Hoe zorg je er dan voor dat je ze in elke fase van de customer journey toch genoeg triggert en op hun eigen tempo naar de sale begeleidt? Dit is precies waar SearchUser jou bij helpt!

  • Gratis handboek: De toekomst van marketing voor B2B organisaties

    Searchuser respecteert jouw privacy die valt onder de GDPR/AVG.

 

Werkwijze

Bij SearchUser werken we volgens een vast model: doelgroep, platform, weggever, follow-up en analyse. Dit is de basis van jouw digitale marketingstrategie. Wij geloven dat een online strategie alleen effectief kan zijn als deze basis goed staat.

Het model visualiseert de stappen waaruit het (digitale) aankoopproces bestaat. Een goede uitvoering van deze stappen, zorgt voor de ultieme customer journey. In iedere stap leggen we de focus op jouw bedrijfsdoelstellingen met de juiste KPI’s, zodat de aanpak hier precies op aansluit. Alle prestaties worden gemeten en waar nodig geoptimaliseerd. Resultaten worden in maandelijkse rapportages gedeeld. 

 

 

Wij werken o.a. voor

 

Strategie

Samen met jou bespreken we de huidige situatie, de bedrijfsdoelstellingen, de doelgroep en lopen we de customer journey door. Is de customer journey duidelijk en relevant genoeg, of ontstaat er in een fase frictie waardoor ze afhaken? Dit is het belangrijkste deel van het salesproces. Het maakt niet uit of je een geweldig webdesign hebt of het beste product van de wereld… Als de customer journey niet feilloos verloopt of aansluit op de doelgroep, zal je nooit je salesproces versnellen. Op basis van deze informatie bedenken wij de meest effectieve strategie. 

 

Implementatie

Sales versnellen doen wij meestal met behulp van marketing automation. Als de leadgeneratie goed is uitgevoerd, heb je via een sterke opt-in e-mailadressen verzameld. Tijdens de implementatie zorgen wij ervoor dat de e-mailadressen automatisch in lijsten terechtkomen. In marketing automation zetten wij een e-mail follow-up klaar. Middels (gepersonaliseerde) content begeleid je de leads verder door de customer journey en blijf je on top of mind bij de lead. Wanneer de leads “warm” genoeg zijn, worden deze overgedragen aan sales.

 

Optimalisatie

In marketing automation kun je het gedrag van de lead exact volgen. Welke pagina’s bezoekt een lead, welke e-mails worden er geopend en op welke links wordt er geklikt. Door te analyseren en A/B te testen worden situaties geoptimaliseerd. De e-mails, landingspagina’s en de content worden aangescherpt als blijkt dat gewenste conversies hier uitblijven of niet goed meer aansluiten op de fase in de customer journey.

Zodoende realiseren we een salesproces die jouw doelgroep bindt, tot gewenste acties aanzet en sales-ready maakt. Met marketing automation heb je grip op de hele funnel en versnel jij jouw sales. 

 

Om jouw salesproces te versnellen zetten wij verschillende diensten in:

Per dienst bedenken we een effectieve strategie en sluiten de activiteiten aan op de specifieke fases van de customer journey. Zo zorgen we ervoor dat jouw leads snel naar de sale begeleidt worden en jij jouw sales kan versnellen. 

Download nu het E-book

“De Toekomst voor B2B marketing”.

Download