ESI Eurosilo Richard
 
 
 
De samenwerking met SearchUser heeft onze online marketing een flinke boost gegeven. Ook in de conservatieve markt waarin wij ons begeven zien we een toenemende verschuiving naar informatie vergaring via het WWW. Voordat we met SearchUser aan de slag gingen, was onze strategie in het WWW passief. SearchUser raakt de juiste snaar, met een no-nonses aanpak zien we duidelijk resultaat! Meer en meer aanvragen en serieuze leads via ons online platform.

– Richard Spaargaren, Directeur Eurosilo

 

 

Klant: ESI Eurosilo

Branche: Engineers en overig technisch ontwerp en advies

Project: Website optimalisatie + Leadgeneratie

Klantvraag: ”Hoe krijg ik meer leads via mijn website ondanks de conservatieve markt?”

 
 
 

 

DE SEARCHUSER STAPPEN

 

 

Stap 1: Strategiebepaling

 

 

Voorafgaand aan dit traject hebben wij in samenwerking met Eurosilo de strategie bepaald om structureel meer leads te verzamelen op de website van Eurosilo, ondanks het feit dat het een conservatieve markt is. Het doel is om leads verzamelen die ook nog eens relevant en van hoge kwaliteit zijn. 

SearchUser heeft deze taak op zich genomen om de strategie te verwerken en de online marketing van Eurosilo een flinke boost te geven. 

 

Stap 2: Website optimalisatie

 

 

Als je leads wil verzamelen, is het wel belangrijk dat dit op een laagdrempelige manier mogelijk is op de website. Om de strategie te realiseren, hebben wij daarom eerst de website van Eurosilo geoptimaliseerd. 

Er zijn een aantal casestudies geplaatst op de website van Eurosilo die men in ruil voor hun contactgegevens (naam & e-mailadres) kunnen inkijken.

 

ESI Eurosilo case study cases

*Klik op de afbeelding om deze te vergroten

Dit leverde direct al een behoorlijk resultaat. Van alle nieuwe leads krijgt Eurosilo een notificatie. De contactgegevens van de leads worden automatisch toegevoegd aan specifieke lijsten in marketing automation software. Op deze manier kunnen de leads snel opgevolgd worden door het salesteam van Eurosilo. 

De resultaten van de downloads zijn door de klant realtime te volgen via een dashboard. 

 

ESI Eurosilo datastudio

*Klik op de afbeelding om deze te vergroten

Stap 3: Bereik

 

Om het verkeer naar de website toe te trekken, hebben wij ervoor gekozen om bereik te genereren via Google AdWords en LinkedIn advertising campagnes die wereldwijd getargetet zijn. 

Google AdWords Fertilizer campagne:

 

 

LinkedIn Advertising Fertilizer campagne:

 

LinkedIn advertising fertilizer campagne

 

Stap 4: Fundering

 

Ter ondersteuning van de Adwordscampagne is er een landingspagina gemaakt voor de chemische industrie met de doelgroep fertilizer storage. Dit is een nog redelijk nieuwe doelgroep voor Eurosilo waardoor er gekozen is om juist hier meer bereik voor te genereren.

 

ESI Eurosilo landingspagina

De fundering is de manier waarop er leads verzameld worden: dit kan zijn een e-book, een checklist, een webinar, een presentatie, etc.

Bij Eurosilo is er gekozen voor een gratis whitepaper als fundering. Deze is prominent in beeld op de landingspagina, zodat het voor de bezoeker laagdrempelig is om gegevens achter te laten en de whitepaper te downloaden. 

SearchUser draait nu al een jaar AdWordscampagnes voor Eurosilo wat voor veel nieuwe business heeft gezorgd. Daardoor is er nieuw personeel nodig. SearchUser draait daarom nu ook vacature advertisingcampagnes om nieuw personeel aan te trekken. 

 

 

DE EERSTE RESULTATEN

leads icon

Tientallen relevante downloads leads op de website ondanks de conservatieve markt, meer bereik wat nieuwe klanten en samenwerkingsverbanden heeft opgeleverd. 

 

Wat heeft ons team geleerd van dit project?

 

1.Doorlopende website-optimalisatie is essentieel

Website-optimalisatie is niet iets eenmaligs. Door maandelijks met de klant in gesprek te zijn en de strategie bij te stellen aan de hand van data, kunnen wij de website doorlopend optimaliseren om de conversie naar een hoger niveau te brengen. 

2. Up-to-date strategie voor meer resultaat

Omdat wij al langer AdWordscampagnes draaien voor Eurosilo hebben wij al veel waardevolle informatie verzameld. Op basis hiervan kunnen wij steeds weer met een nieuwe strategie komen en de AdWordscampagnes optimaliseren voor nog meer resultaat. 

 

Wil je ook een online salesfunnel als Eurosilo?

 

Laat onder je gegevens achter en je zult binnen 1 telefoongesprek al verder geholpen worden door onze consultant. Hij zal onderzoeken wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie.