4 manieren om Google Remarketing conversies te verhogen

4 manieren om Google Remarketing conversies te verhogen

Door een simpele remarketing campagne te starten en al jouw websitebezoekers dezelfde advertentie te tonen, ongeacht welk product of pagina zij hebben bekeken, zal jou niet de beste remarketing ervaring opleveren. Laat staan je doelgroep… Je laat hierdoor clicks, conversies en daarmee geld liggen. Wij delen 4 manieren om Google remarketing op de juiste manier in te zetten en meer conversies te genereren. 

Heb je de Google remarketing tag nog niet geïnstalleerd? Dan is remarketing niet mogelijk. Lees hier meer over hoe je de remarketing tag installeert. 

1. Gebruik dynamische Remarketing Ads 

Heb jij een product of dienst die je effectief wilt promoten via remarketing? Gebruik dan dynamische Remarketing Ads. Met deze optie neemt Google de analyse, strategie en tijdrovende implementatie weg. In plaats van dat je veel tijd kwijt bent om maximaal honderd verschillende doelgroepen en advertentiegroepen in te stellen, kun je een on-page code gebruiken om Google te helpen verschillende productpagina’s te identificeren en een doelgroep op te bouwen. 

Het verschil tussen een standaard en dynamische remarketing campagne

Bij een standaard remarketing campagne in het Google Display Netwerk krijgen alle bezoekers van jouw websites een cookie en worden toegevoegd aan een publiek in de Google Ads-database. Wanneer een gebruiker van die doelgroep een pagina bezoekt waarop Google Adsense-advertenties worden weergegeven, kunnen de advertenties bieden op een positie. Als het bod hoog genoeg is en de gebruiker jouw advertentie niet te vaak heeft gezien, wordt uw advertentie op die pagina weergegeven.

Dynamische remarketing advertenties werken anders. Ze bouwen remarketing doelgroepen op basis van afzonderlijke productpagina’s, dus niet de hele website of een aantal geselecteerde pagina’s. De indeling van advertentie ziet er daardoor anders uit en heeft een sterkere call to action, misschien met een korting. De advertentie is specifieker wat de clickratio en conversies kan verhogen.

2. Voorkom advertentie vermoeidheid door doelgroeplijsten op te splitsen op duur 

Advertentie vermoeidheid is een bekend fenomeen. Een persoon kan slechts een aantal keer dezelfde advertentie zien tot hij er genoeg van heeft. Als je elke dag dezelfde remarketing doelgroep bestookt met dezelfde creatieve advertentie, kunnen ze zelfs een negatieve associatie bij jouw bedrijf krijgen.

Uit onderzoek blijkt ook dit de CTR met maar liefst 74,4% kan verlagen en daardoor de CPA met maximaal 335% verhoogd.

In plaats van elke bezoeker steeds weer dezelfde advertentie te tonen, is het beter om de doelgroeplijsten op te splitsen op duur om verschillende advertenties weer te geven. Hierdoor kun je ook veel creatieve dingen doen met jouw remarketing campagnes.

Je kunt verspreid over een tijd een verhaal vertellen met een andere advertentie in week 1, week 2 en week 3 van de campagne. Je kunt je publiek een pauze en tijd gunnen van een ​​week om een beslissing te nemen, voordat je ze verrast met een enorm definitief aanbod.

Je kunt verschillende speciale aanbiedingen en combipakketten testen verdeeld over een paar weken. 

Dit is erg makkelijk te implementeren. Als je een statische marketingcampagne draait. Je hoeft enkel dubbele doelgroepen aan te maken met een andere lidmaatschapsduur. 

Bijvoorbeeld 14, 28, en een 42-dagen doelgroep. Of een ander aantal dagen naar keuze.

14 dagen remarketing doelgroep

Vervolgens dien je drie verschillende advertentiegroepen in de remarketing campagne aan te maken en de juiste doelgroep selecteren.

Let op: bij de 28-dagen doelgroep campagne, dien je de 14 dagen doelgroep uit te sluiten (anders worden deze groepen automatisch samengevoegd). Als je de doelgroep met een kortere lidmaatschapsduur niet uitsluit, zal de advertentiegroep van 28 dagen ook advertenties tonen aan bezoekers die niet binnen 1-14 dagen, maar ook 15-28 dagen terug zijn op jouw site.

Herhaal dit proces ook voor de 42-daagse advertentiegroep. Zo heb je een opeenvolgende remarketing campagne opgezet, klaar om te worden gevuld met advertenties.

3. Gebruik unieke advertenties en relevante landingspagina’s voor elke doelgroep 

Relevante advertenties en landingspagina’s weergeven aan de juiste doelgroep verhoogt de CTR en verlaagt de CPA. Dit is ook het geheim voor het succes van dynamische remarketing ads.

Je kunt afzonderlijke remarketing doelgroepen maken op basis van de pagina’s die zij hebben bezocht. In plaats korting aanbieden in een advertentie op alle producten, kun je een specifieke korting aanbieden voor het product waarin de gebruiker geïnteresseerd was. Link deze advertentie rechtstreeks naar een landingspagina met de kortingscode al ingevuld. Hierdoor zullen de conversies enorm stijgen. 

Deze doelgroepen aanmaken is erg makkelijk in de Audience Manager. Creeer een nieuwe doelgroep en geef dit de naam van het specifieke product en geef een uniek stukje van de producturl, zoals (naam product)-1-page. 

Maak een advertentiegroep in jouw remarketing campagne met alleen deze doelgroep en creëer relevante advertenties die alleen betrekking hebben op dit product / die service.

Het enige dat jij hoeft te doen, is dit proces herhalen voor de belangrijkste producten/diensten en that’s it :)!

Geen feeds, geen aangepaste tagparameters, geen tests vereist. Het is eenvoudig, maar de handmatige aard betekent dat je voor grotere sites zou moeten werken met dynamische remarketing advertenties.

4. Verwijder advertenties op websites van lage kwaliteit of weinig relevantie

Er zijn meer dan 2 miljoen websites in het Google Display Netwerk die de potentie hebben om 90% van de websitebezoekers te bereiken. Het zou daarom onwijs zonde zijn als jouw remarketing advertenties geplaatst worden op een website die niet relevant is voor jou of jouw doelgroep. Dit kan een grote impact hebben op de prestaties van de advertentie. 

Controleer de plaatsingen daarom regelmatig. Verwijder voor de hand liggende zwakke plaatsingen. Ga naar het campagne-overzicht voor jouw remarketing campagne en klik door naar het scherm ‘Plaatsingen’. Aangezien jouw display-campagne doelgroepgericht is, zie je geen plaatsingen. Klik in plaats daarvan op de link ‘waar advertenties werden weergegeven’ bovenaan de tabel.

Vervolgens wil je de websites filteren op clicks en kosten om te kijken of er voor de hand liggende “dode” plaatsingen zijn. Om dit uit te sluiten, klik je op de link ‘uitsluitingen’ en voeg je het toe als een uitsluiting voor het plaatsen.

plaatsing uitsluitingen

Conclusie

Wanneer je jouw Google remarketing campagnes goed inricht, zullen ze beter presteren dan zoekcampagnes. Ze tonen de juiste advertentie op het juiste moment en deze leidt naar de landingspagina voor het product waarin de gebruiker oorspronkelijk geïnteresseerd was.

Je schiet niet zomaar met hagel. Dit soort gerichte remarketing kost even werk. Maar als je de doelgroepen opsplitst, unieke landingspagina’s op advertentiegroep- en doelgroepniveau gebruikt, of gewoon de handarbeid uitschakelt en dynamische remarketingadvertenties gebruikt, ben je op de juiste weg om een ​​perfecte Google remarketing campagne voor jouw bedrijf te creëren.

Wil je Google remarketing inzetten? 

Neem contact met onze specialisten op!

CONTACT

Deel dit bericht via:

Op de hoogte blijven?

Meld je nu aan voor de nieuwsbrief

    SearchUser respecteert jouw privacy die valt onder de GDPR/AVG.