Schurq

4 snackable content formats die iedere marketeer kan gebruiken

|
Leestijd 3 minuten
Door Chantal Tol

Wil je content schrijven met een snelle en makkelijke boodschap, wat consistent gedeeld kan worden? Ga dan voor snackable content. Om je hierbij te helpen, leggen wij uit wat snackable content precies is en in welke 4 formats je dit soort content het beste kunt delen.

Snackable content is een directe, lichte vorm van content. Deze vorm kan passief gelezen en gedeeld worden op bijvoorbeeld social media. Snackable content is visueel aantrekkelijk en kan consistent gedeeld worden. Het wordt vaak gebruikt ter ondersteuning van e-mail of advertising campagnes. Het maken van snackable content is dan misschien eenvoudiger dan het maken van lange content, maar het heeft ook zijn uitdagingen en strategieën. Het doel van snackable content is om dit direct aan te bieden via social media, waardoor je nieuwe leads binnen kunt halen. Snackable content kun je opdelen in 4 verschillende formaten:

#1. Citaat afbeeldingen

Overtuigende citaten trekken de aandacht. Wanneer je beeld toevoegt aan een citaat, kan dit meer interesse genereren. Als je voor jouw bedrijf relevante content kunt vinden of creëren, kun je de aandacht van potentiële klanten trekken en vasthouden. Je kunt citaten zoeken die je inspirerend vindt of passen bij jouw boodschap. Met een afbeelding wordt de quote opvallender.

Snackable content - citaat afbeeldingen

#2. Memes

Memes hebben een perfect format om snackable content in te gieten. Memes zijn direct, specifiek, vermakelijk en kunnen snel gelezen en gedeeld worden. Het maken is erg eenvoudig. Als je ze echter wilt inzetten om jouw marketinginspanningen te ondersteunen, dien je wel voorzichtiger te zijn. 

snackable content - Memes

Wanneer het je lukt om consequent vermakelijke memes te maken en daarbij jouw doelgroep niet irriteert, kun je een grote hoeveelheid snackable content creëren – met succes

#3. Infographics

Een infographic is één van de beste media om informatieve en betekenisvolle content te delen. Een infographic kan als een soort “how-to”-gids fungeren op een leuke, boeiende en praktische manier. Het is een zeer toegankelijke en dynamische manier om content over te brengen. Bovendien zijn ze eenvoudig, maar biedt het alsnog voldoende informatie.  Infographics hoeven niet gestructureerd of opeenvolgend te zijn. Je kan ze gebruiken voor verschillende doeleinden. Zoals we al noemden, als “how-to”, maar ook om feiten en cijfers te delen. 

fijne feestdagen namens Schurq

#4. Gifs

Gifs gaan tegenwoordig viraal. Dus dit kan ook met jouw content gebeuren. Dit format is veelzijdig en wordt gebruikt om korte video’s zonder geluid te weergeven. Een gif is erg vermakelijk en een slimme marketingtool. Je kunt bijvoorbeeld een gif gebruiken om snelle instructievideo’s of fragmenten van productdemonstraties te delen. 

Je kunt gifs een beetje vergelijken met memes. Je kunt ze op verschillende manieren delen. Maar ze dienen wel goed over te komen, relevant te zijn en niet irritant. Besteed voldoende aandacht aan de juiste strategie. En laat een gif altijd aan een andere collega zien ter controle. 

Snackable content - gif

Jouw aanwezigheid op het web is essentieel voor het succes van jouw marketingstrategie. Als je in staat bent om snackable content te delen, bevind je je in een goede positie om het bereik en effectiviteit van jouw online marketinginspanningen te vergroten. Je wilt natuurlijk dat jouw content gedeeld wordt, geef jouw doelgroep daarom iets eenvoudigs om te delen.

Heb je vragen over snackable content of heb je hulp nodig?

Neem contact met ons op!

 

Deel dit artikel via
Chantal Tol
Chantal Tol

Over deze schurq

Online Marketing Consultant

Lees ook
|
Lysanne Paulus
|
2 minuten

Google Consent Mode V2

|
Guido Sombroek
|
4 minuten

Server Side Tagging simpel uitgelegd

|
Guido Sombroek
|
5 minuten

Dé SEO handleiding om jouw organische vindbaarheid te verbeteren