Schurq

6 content strategieën voor meer traffic naar jouw website

|
Leestijd minuten
Door Patrick Schokker

Content strategieën zijn een belangrijk onderdeel binnen online marketing. Uit onderzoek blijkt dat content marketing 62% minder kost dan de traditionele advertising kanalen en toch zorgt voor drie keer zoveel verkeer en leads. In dit blog delen wij content strategieën voor meer traffic naar jouw website.

Strategie #1. Creëer content gericht op een specifieke doelgroep

Een succesvolle strategie gaat samen met de juiste doelgroep. Leer je doelgroep zo goed mogelijk kennen zodat je weet welke onderwerpen relevant zijn. Het is belangrijk om inzicht te krijgen in de kenmerken, het gedrag, de behoeften, de gewoontes en de pijnpunten van je doelgroep.

Om jouw content bij de juiste doelgroep te krijgen, is het essentieel om de doelgroep te segmenteren. Doordat je jouw doelgroep segmenteert kun je de juiste content aanbieden aan de juiste personen. Elke bezoeker van je website heeft een andere behoefte en bevindt zich in een andere fase van het koopproces.

Een manier om jouw doelgroep te segmenteren is door middel van het ontwikkelen van specifieke buyer persona’s. Met behulp van specifieke buyer persona’s kunnen er diverse boodschappen afgestemd worden op de persona’s. Een voorbeeld van een buyer persona vind je hieronder:

Voorbeeld buyer persona - inbound marketingcampagne

Om je doelgroep aan te spreken is waarde, actualiteit en relevantie belangrijk. Bied content dat mensen nauwelijks ergens anders kunnen vinden. Doe daarom regelmatig onderzoek! Ga op zoek naar trends en ontwikkelingen in de markt die interessant kunnen zijn voor jouw doelgroep.

Strategie #2. Verspreid je kennis met gastbloggen

Kennis verspreiden en onder de aandacht brengen onder een grote doelgroep, kan ook met gastbloggen. Je publiceert jouw blogs dan op websites van anderen. Dit is een erg interessante manier om het verkeer naar jouw website te vergroten.

Het plaatsen van jouw content op andere websites kan direct verkeer genereren voor jouw website. Stem de content af op de juiste doelgroep. Plaats altijd een duidelijke call-to-action onder het artikel, zodat je de lezers naar jouw website toe trekt!

Strategie #3. Gebruik je eerder geschreven content

Vergeet nooit de content die je al eerder hebt geschreven! Vooral niet als deze content kwalitatief en evergreen is. Evergreen content is content die niet veroudert en blijvend interessant is voor jouw doelgroep.

evergreen content

Oudere content zou je juist moeten updaten en blijven gebruiken. Door te updaten hou je de inhoud actueel. Het bijwerken van oude content zorgt ervoor dat content relevant blijft en kan dan ook de ranking in zoekmachines verbeteren.

Links van oudere blogs toevoegen aan een blog, is een effectieve manier om de reputatie van je website en organisatie te verbeteren. Door relevante interne links in blogs zullen de bezoekers meer tijd op jouw website doorbrengen.

Strategie #4. Blink uit op minimaal één social media kanaal

Van de 7.6 miljard mensen op deze wereld, zijn er meer dan 3 miljard actieve social media gebruikers. Deze mensen hebben gemiddeld 5,5 accounts waarvan zij er 1 tot 2 actief gebruiken. Social media kanalen zijn daarom een must have voor elk bedrijf!

Social media en content marketing staan met elkaar in verbinding. Social media is namelijk de perfecte plek om waardevolle relaties te creëren, brand exposure te ontwikkelen en om relevante leads te verzamelen.

social media kanaal

Om content te promoten op de social media kanalen is het belangrijk dat je weet op welk social media kanaal jouw doelgroep aanwezig is. Op welk kanaal brengen zij de meeste tijd door? Mogelijk kunnen de resultaten uit het Nationale Social Media onderzoek 2019 je meer inzicht geven. De vijf belangrijkste conclusies van het Nationale Social Media onderzoek lees je hier >>.

Strategie #5. Overweeg investeringen in betaalde advertenties

Elk social media kanaal heeft tegenwoordig een eigen advertentie functie met bijbehorende mogelijkheden. Via Facebook is het bijvoorbeeld mogelijk om te targeten op basis van demografische gegevens. Bij Google kun je targeten op basis van zoekwoorden. Beide advertentiemogelijkheden zijn effectief wanneer deze op de juiste manier gebruikt worden.

Betaalde advertenties zijn de snelste en meest directe manier om de zichtbaarheid van jouw organisatie te vergroten. Door A/B testen kun je erachter komen welke soort advertenties aansluiten op jouw doelgroep. Er worden dan meerdere varianten aan de doelgroep getoond. De variant met de meeste clicks en conversies scoort het beste onder de doelgroep.

betaalde advertenties

Strategie #6. Maak gebruik van influencer marketing

Influencer marketing krijgt een steeds grotere rol in de B2B wereld. In 2019 zal het gebruik van influencer marketing alleen maar groter gaan worden.

De juiste influencers kunnen een groter bereik genereren voor jouw organisatie. Meer lezen over influencer marketing? In een eerder blog schreven wij over de top 6 influencer marketing voorspellingen en trends.

Heb jij hulp nodig met het bepalen van de juiste content strategieën?

Neem contact op!

Deel dit artikel via
Patrick Schokker
Patrick Schokker

Over deze schurq

Algemeen Directeur

Lees ook
|
Lysanne Paulus
|
2 minuten

Google Consent Mode V2

|
Guido Sombroek
|
4 minuten

Server Side Tagging simpel uitgelegd

|
Guido Sombroek
|
5 minuten

Dé SEO handleiding om jouw organische vindbaarheid te verbeteren