Bing vs Google Adwords – Moet jij starten met Bing Advertising?

Bing vs Google Adwords – Moet jij starten met Bing Advertising?

Dat Bing al een tijdje met een opmars bezig is, is inmiddels al oud nieuws. Ook bij onze klanten merken wij dat de vraag naar Bing Advertising groter wordt. Simpelweg omdat het steeds vaker als zoekmachine gebruikt wordt in Nederland. Toch heeft Google nog verreweg het grootste marktaandeel. Op desktop heeft Bing nu een aandeel van 6,59% tegenover Google die een aandeel heeft van 89,75% (bron: ga.statcounter).

image

In andere landen zoals Amerika en het Verenigd Koninkrijk is het marktaandeel al een stuk groter, namelijk: Amerika 25% en Verenigd Koninkrijk 11%. Hierdoor wordt er vanuit gegaan, dat Bing ook in Nederland nog niet klaar is met groeien.

Maar daarom niet alleen..

Samenwerkingsverbanden van Bing

Het stijgende marktaandeel heeft ook te maken met de samenwerkingsverbanden die Bing is aangegaan. Bing is gefuseerd met Yahoo en Mozilla Firefox hanteert Bing als standaard zoekmachine. Ook Apple en Windows hebben vertrouwen in de zoekmachine. Vanaf iOS7 gebruikt Siri dit als zoekmachine en ook bij Windows 10 is het al ingesteld als de standaard zoekmachine.

Dus, wat vinden wij?

En wat raden wij jou aan? Is het waardevol om hier te adverteren?

Wij doken in de cijfers van onze Adwords en Bing klanten en bekeken/vergeleken de resultaten.

Allereerst liggen de kosten per click in Bing beduidend lager en het conversiepercentage hogermaar dit is een algemeen bekend feit. Om feiten uit de praktijk te noemen, bekeken wij de data van tien willekeurige klanten van SearchUser en vergeleken wij de best converterende zoekwoorden op Bing en Google.

*Trommelgeroffel*

Voor een klik van Bing betaal je ook in de aanloop naar het 2e kwartaal van 2016 nog gemiddeld 47% minder dan in Google! En het conversiepercentageligt gemiddeld 1,7% hoger.

Natuurlijk kan de zoekmachine nog niet opboksen tegen het zoekvolume van Google, maar de gunstige CPC en het hogere conversiepercentage maakt Bing meer dan de moeite waard om te adverteren.

En dan hoef je uiteraard niet te kiezen tussen de beide zoekmachines ;). Je kunt gewoon op allebei tegelijkertijd adverteren.

Wil jij naast je Adwords campagne een Bing campagne starten? Neem dan gerust contact op met onze Advertise specialisten.

Meer informatie over Bing? Bekijk deze pagina >

Deel dit bericht via:

Op de hoogte blijven?

Meld je nu aan voor de nieuwsbrief

    SearchUser respecteert jouw privacy die valt onder de GDPR/AVG.