Schurq

Doelgroepmarketing voor Finance

|
Leestijd minuten
Door Patrick Schokker

Laten we eerlijk zijn: de boodschap van de meeste financiële organisaties is hetzelfde. Als finance organisatie is het niet makkelijk om jezelf te onderscheiden met je online boodschap. Bovendien heb je enorm veel concurrentie…

Echter, het is ook weer heel makkelijk om jezelf te onderscheiden.

Bijna al je concurrenten hebben namelijk geen onderscheidende boodschap (als zij die überhaupt al hebben).

En dit is precies de reden waarom jouw online marketing zo uniek en zo specifiek mogelijk moet worden uitgevoerd.

Omdat iedere ondernemer tegenwoordig weet wat jouw financiële product is (accountancy, belasting advies, etc.), en waarom zij dit nodig hebben, is het voor finance organisaties essentieel dat hun marketing boodschap zich richt op een specifieke branche.

Kortom, financiële organisaties zouden specifieke branche campagnes moeten uitvoeren. Marketing campagnes gericht op specifieke doelgroepen.

Doelgroepmarketing

We noemen dit doelgroepmarketing. De tactiek die door de beste financiële organisaties van Nederland wordt uitgevoerd.

Deze bureaus volgen het motto kies en je wordt gekozen. Dit betekent dat je meer resultaat uit je sales en marketing activiteiten haalt wanneer je voor iedere doelgroep een specifieke en persoonlijke marketing boodschap hebt.

Dit motto geldt voor elke branche. En helemaal voor financiële organisaties.

Voorbeeld doelgroepmarketing:

Stel, je doelgroep voor accountancy werkzaamheden is ‘MKB ondernemers’, en je wilt hier zoveel mogelijk leads van verzamelen, ongeacht de branche.

Om leads te verzamelen via je website, besluit je een e-boek of whitepaper te schrijven.

Echter, wil jij het meeste resultaat halen uit dit e-boek, dan zou je verschillende specifieke variaties van dit e-boek moeten schrijven. Dit levert je meer resultaat en leads op dan een algemeen e-boek.

Bijvoorbeeld

Een MKB ondernemer uit de restaurant branche klikt sneller naar jouw website als hij een e-boek van jouw organisatie ziet, genaamd ‘De 10 meest gemaakte administratiefouten door restaurant managers.

Dit werkt uiteraard veel beter dan een algemeen e-boek, als ‘De 10 meest gemaakte administratiefouten door MKB ondernemers’.

Zie hier een mooi voorbeeld van email marketing software Aweber, waar ze heel specifieke e-boeken hebben geschreven:


Kortom, doelgroepmarketing zorgt ervoor dat jouw doelgroep een persoonlijke boodschap krijgt, gericht op zijn business.

Zo werkt SearchUser de doelgroepmarketing uit voor finance consulting:

1. We ontwikkelen specifieke advertenties voor een specifieke doelgroep.

2. We ontwikkelen een specifiek aanbod voor deze doelgroep, bijvoorbeeld een e-boek, whitepaper, email cursus, etc.

3. We schrijven een specifieke, geautomatiseerde opvolging voor deze doelgroep in de vorm van informatieve emails, case studies, etc.

4. We meten wat je leads op de website doen, en wanneer deze leads gereed zijn voor de sale.

Is jouw finance organisatie klaar voor doelgroepmarketing?

Neem contact met ons op!

Deel dit artikel via
Patrick Schokker
Patrick Schokker

Over deze schurq

Algemeen Directeur

Lees ook
|
Lysanne Paulus
|
2 minuten

Google Consent Mode V2

|
Guido Sombroek
|
4 minuten

Server Side Tagging simpel uitgelegd

|
Guido Sombroek
|
5 minuten

Dé SEO handleiding om jouw organische vindbaarheid te verbeteren