Schurq

Doelgroepmarketing voor Web + Hosting bureaus

|
Leestijd minuten
Door Patrick Schokker

Web bureaus hebben (en houden) veel concurrentie. En dit is precies de reden waarom hun online marketing zo uniek en zo specifiek mogelijk moet worden uitgevoerd.

Omdat iedereen tegenwoordig weet wat je product is (website + hosting), en waarom zij dit nodig hebben, is het voor web bureaus essentieel dat hun marketing boodschap zich richt op een specifieke branche.

Kortom, web bureaus zouden specifieke branche campagnes moeten uitvoeren. Marketing campagnes gericht op specifieke doelgroepen.

Doelgroepmarketing

We noemen dit doelgroepmarketing. De tactiek die door de beste web bureaus van Nederland wordt uitgevoerd.

Deze bureaus volgen het motto kies en je wordt gekozen. Dit betekent dat je meer resultaat uit je sales en marketing activiteiten haalt wanneer je voor iedere doelgroep een specifieke en persoonlijke marketing boodschap hebt.

Dit motto geldt voor elke branche. En helemaal voor web + hosting.

Voorbeeld doelgroepmarketing: specifiek e-boek

Stel, 1 van jouw doelgroepen is ‘e-commerce ondernemers’, en je wilt dat deze ondernemers hun nieuwe website door jou laten ontwerpen (en bouwen).

Je begrijpt inmiddels dat ze niet na 1 website bezoek direct de telefoon pakken. Het belangrijkste is dus een manier te zoeken om leads te verzamelen via jouw website.

En om leads te verzamelen, besluit je een e-boek te schrijven.

Echter, wil jij de meeste resultaat halen uit dit e-boek, dan zou je verschillende specifieke variaties van dit e-boek moeten schrijven. Dit levert je meer resultaat en leads op dan een algemene e-boek.

Bijvoorbeeld

Een ondernemer uit de e-commerce business klikt sneller naar jouw website als hij een e-boek van jouw web bureau ziet, genaamd ‘Verhoog je e-commerce webconversie met 7 bewezen web design tips’.

Dit werkt uiteraard veel beter dan een algemeen e-boek, als ‘Verhoog je webconversie….’.

Zie hier een mooi voorbeeld van email marketing software Aweber, waar ze heel specifieke e-boeken hebben geschreven:

Kortom, doelgroepmarketing zorgt ervoor dat jouw doelgroep een persoonlijke boodschap krijgt, gericht op zijn business.

Zo werkt SearchUser de doelgroepmarketing uit voor web bureaus:

1. We ontwikkelen specifieke advertenties voor een specifieke doelgroep.

2. We ontwikkelen een specifiek aanbod voor deze doelgroep, bijvoorbeeld een e-boek, whitepaper, email cursus, etc.

3. We schrijven een specifieke, geautomatiseerde opvolging voor deze doelgroep in de vorm van informatieve emails, case studies, etc.

4. We meten wat je leads op de website doen, en wanneer deze leads gereed zijn voor de sale.

Is jouw web bureau klaar voor doelgroepmarketing?

Neem contact met ons op!

Deel dit artikel via
Patrick Schokker
Patrick Schokker

Over deze schurq

Algemeen Directeur

Lees ook
|
Shannah de Ruijter
|
2 minuten

Short video’s

|
Lysanne Paulus
|
2 minuten

Google Consent Mode V2

|
Guido Sombroek
|
4 minuten

Server Side Tagging simpel uitgelegd