Schurq

Inspirerende ontbijtsessie op de H20 Campus

|
Leestijd minuten
Door Patrick Schokker

SearchUser, QStylez en Dunion organiseerden vrijdag 24 januari een inspirerende ontbijtsessie met grote opkomst op de recent geopende H20 Campus in Purmerend. Naast het ontbijt werden er drie interessante presentaties gegeven. Uiteraard was er ook tijd om te netwerken en om vragen te stellen.

De inloop van de ontbijtsessie vond plaats in de grote entreehal, hier werden de bezoekers ontvangen en kregen zij hun badge. Om 9 uur werd het ontbijtbuffet geopend. Het ontbijt werd verzorgd door de catering van H20. Tijdens het lekkere, verzorgde ontbijt hadden de bezoekers de mogelijkheid om te netwerken. Hierna startten de presentaties.

Matthijs Vink opende de sessie met een kort intro. Hij gaf uitleg over H20: het nummer 1 ecosysteem in Europa voor de ontwikkeling van de volgende generatie via gaming, esports en creatieve technologie, meer daarover op www.h20.gg.

In totaal werden er 3 presentaties gegeven over de volgende onderwerpen:

Een toekomstbestendige website

Ron Steur gaf een presentatie vanuit Qstylez over het proces dat nodig is om een toekomstbestendige website te bouwen. De presentatie liet onder andere zien hoe een website moet functioneren, welke webdesign trends er spelen, wat de logische plekken zijn voor items en het belang van mobielvriendelijkheid. Qstylez adviseert om gebruik te maken van WordPress als tool en content management systeem (CMS).

E-commerce & Marketplace Marketing

Randy Duin gaf een presentatie vanuit Dunion. E-commerce is de online verkoop van goederen (zowel producten als diensten) op B2C, B2B of C2C niveau. Tijdens de presentatie werd uitgelegd hoe je bij e-commerce traffic kunt genereren via de juiste kanalen, hoe je campagnes kunt monitoren op basis van data-analyses, wat de beste manier is voor website optimalisatie en hoe je klantloyaliteit en binding met je doelgroep kunt creëren. Daarnaast werd er een uitleg gegeven over Marketplace Marketing. Dit is het verkopen van producten en diensten door gebruik te maken van een extern B2C, B2B of C2C e-commerce platform. Randy legde uit wat de voor- en nadelen zijn om gebruik te maken van Marketplace Marketing.

Inspirerende ontbijtsessie

Marketing Automation

Patrick Schokker gaf een presentatie vanuit SearchUser. Met Marketing Automation kun je het salesproces versnellen en marketingprocessen automatiseren met de juiste boodschap op het juiste moment, geheel gepersonaliseerd. Tijdens de presentatie werden de voordelen van Marketing Automation toegelicht. Patrick legde uit hoe het precies werkt en hoe het een positieve bijdrage levert aan de customer journey. Middels een case over CoffeeClick, liet Patrick zien hoe Marketing Automation in de praktijk toegepast kan worden.

Na iedere presentatie hadden bezoekers de mogelijkheid om vragen te stellen aan de spreker. Gedurende de pauze tussen de presentaties werd er door de bezoekers verder gepraat over de onderwerpen. Na afloop van de sessie bleven veel bezoekers nog even staan om na te praten. SearchUser heeft dit als een geslaagd evenement ervaren! (Wij danken H20 voor de goede verzorging van het event en wensen ze veel succes).

Kon je er niet bij zijn? Dan kun je hier de presentaties in zien >>

 Bekijk hieronder de aftermovie:

 

Wij danken alle bezoekers die af zijn gekomen op onze ontbijtsessie. Lindsey Tol, Michael Walthuis, Thom hagenhoek van 24 liquor, slijterij in Volendam, en 24 Wines, de Volendamse wijnimporteur, Frenck Smit, Alex Schilder, Arjan Molenaar, Laurens Sombroek, Ronald Schut.

Deel dit artikel via
Patrick Schokker
Patrick Schokker

Over deze schurq

Algemeen Directeur

Lees ook
|
Shannah de Ruijter
|
2 minuten

Short video’s

|
Lysanne Paulus
|
2 minuten

Google Consent Mode V2

|
Guido Sombroek
|
4 minuten

Server Side Tagging simpel uitgelegd