Schurq

NIEUWS! Google Adwords komt met een nieuwe update: Expanded Text Ads

|
Leestijd minuten
Door Patrick Schokker

Google komt met de ene na de andere update. Na de verdwijning van de Adwords advertenties aan de rechterzijde, komt Google nu met Expanded Text Ads. Deze update houdt in dat je tot 47% meer tekstruimte bij je advertenties krijgt en dit gaat voor veel verandering zorgen… 

Maar wat gaat er precies veranderen?

SEA marketeers zijn al jaren gewend aan de vaste opmaak van Adwords-tekstadvertenties. Zij houden zich aan de limieten die hiervoor gelden. Maar als de opmaak van de Expanded Text Ads blijft zoals deze nu bekend is, dan wordt de vaste opmaak heel anders en dus even wennen:

– Kop 1 krijgt 5 tekens extra

– Er komt een kop 2 van 30 tekens

– Beschrijvingsregel 1 krijgt 10 tekens extra

– Beschrijvingsregel 2 verdwijnt

– De zichtbare URL wordt automatisch gegenereerd vanuit de definitieve URL of je kunt 2 invulvelden met 15 tekens per stuk invullen

Wat zijn de voordelen voor adverteerders?

– De adverteerder heeft zelf controle over de tweede headline

– De adverteerder kan een grotere advertentietekst/meer zoekwoorden toevoegen

– Je kunt een hogere kwaliteitsscore krijgen omdat je meer relevante zoekwoorden kunt toevoegen in de tekst van je advertentie

– Je hoeft niet meer handmatig de zichtbare URL toe te voegen

– Google gaat ervan uit dat de Click Through Rate na deze update met 20% omhoog gaat

Waar moet je op letten?

– Google is erg bezig met de mobielvriendelijkheid van advertenties. De Expanded Text Ads zijn hier ook weer het bewijs van. Op mobiel worden de Expanded Text Ads kleiner weergegeven en deze worden pas vergroot als de gebruiker over de advertentie scrolt.

– Als je automatisch opgebouwde advertenties hebt, moet je deze aanpassen aan de nieuwe update aangezien er nieuwe limieten komen en er regels bijkomen en afvallen.

– De eenvoudige export-import van Google Advertenties naar Bing is na deze update niet meer mogelijk omdat de opbouw en het formaat dan te veel verschillen.

– De update werkt helaas niet met Dynamisch Search Ads

Kunnen wij je helpen?

Waarschijnlijk wordt de update in juni doorgevoerd. Dat is al vrij snel, dus je kunt nu alvast naar je Adwords-campagnes kijken waar je jouw advertenties kunt verbeteren dankzij de nieuwe update. Heb je hier hulp bij nodig, of wil je extra informatie over de update? Neem contact op!

 

Deel dit artikel via
Patrick Schokker
Patrick Schokker

Over deze schurq

Algemeen Directeur

Lees ook
|
Lysanne Paulus
|
2 minuten

Google Consent Mode V2

|
Guido Sombroek
|
4 minuten

Server Side Tagging simpel uitgelegd

|
Guido Sombroek
|
5 minuten

Dé SEO handleiding om jouw organische vindbaarheid te verbeteren