SearchUser shirtsponsoring case

SearchUser shirtsponsoring case

Van voetballand naar handballand

De maand december stond niet in het teken van het voetbal, maar van onze handbal vrouwen. Het Nederlandse Damesteam onder leiding van Henk Groener en Peter Portengen speelde het Wereldkampioenschap in Denemarken en behaalde daar een zilveren medaille. Deze bijzondere prestatie werd opgepakt door de bekendste kranten en tv programma’s waaronder RTL Late Night.

SearchUser was een opvallende shirtsponsor. Tijdens de wedstrijden was onze naam te zien aan de zijkant van het shirt: searchuser.nl.

Wij hebben een case gemaakt van de resultaten van de shirtsponsoring. Deze resultaten worden hieronder gedeeld.

Als online marketingbureau lieten wij het natuurlijk niet alleen bij shirtsponsoring. Wij combineerden de sponsoring met online marketing. Voor optimaal bereik en leadgeneratie maakten we een persbericht o.a. op www.handbal.nl, deelden we updates op onze website en social media en adverteerden we via Facebook.

Meetbaarheid

Om de resultaten van de sponsoring te meten hebben we gebruik gemaakt van Facebook én Google Analytics. Tijdens het wereldkampioenschap is in de gaten gehouden of er veranderingen plaatsvonden in de bezoekers aantallen op de website. Daarnaast hielden wij bij of bezoekers ook via andere kanalen naar de website zijn gekomen.

Vooraf ingestelde doelen, de zogeheten zachte en harde conversies zijn vergeleken met november, de maand voorafgaande aan het wereldkampioenschap.

De zachte conversies zijn bezoekers die naar de contactpagina gaan.

Onder harde conversies wordt verstaan: de bezoekers die ook daadwerkelijk het contactformulier invullen op de website van SearchUser.

Resultaten website versus Social Media

Ten opzichte van de maand november zagen wij in december een mooie stijgende lijn in het aantal websitebezoeken. Onze website trok in december 38,6% meer (nieuwe) bezoekers dan in november. Vooral op wedstrijddagen werd onze website vaak bezocht. Ook de tijd die een bezoeker op de website besteedde, steeg met 31,5% tijdens het wereldkampioenschap.

Vervolgens hebben we gekeken via welke kanalen deze bezoekers zijn binnengekomen en wat de verschillen hierin zijn ten opzichte van de maand november.

Alle kanalen hebben in de maand december een stijging laten zien ten opzichte van  november. De grootste percentuele stijging was te zien in social met 419,4%. Daarna volgden de directe en organische kanalen.

Conversies per kanaal

Deze getallen zijn allemaal zeer positief. Maar wat hebben deze extra bezoekers en bereik ons opgeleverd aan conversies per kanaal?

Het kanaal referral oftewel: ons bericht op www.handbal.nl, heeft ons 200% meer harde conversies opgeleverd in december.

Paid search leverde ons een stijging van 100% ten opzichte van de maand november.

Shirtsponsoring in combinatie met online marketing zorgt voor meer traffic naar je website

Uit onze resultaten is gebleken dat shirtsponsoring in combinatie met Facebook advertising en het delen van content op verschillende kanalen helpt om meer leads te genereren.

De extra bezoekers besteden meer tijd op je website, dan gebruikelijke bezoekers.

Shirtsponsoring op zich, zal zonder online marketing niet resulteren in extra bezoekers én conversies. Juist door de combinatie van shirtsponsoring, Facebook advertising en content sharing via de social media kanalen wordt een shirtsponsoring pas echt waardevol.

Wat doen wij met deze resultaten?

Na de leadgeneratie laten wij het niet zomaar bij de harde conversies zitten. Zodra een bezoeker zijn/haar gegevens heeft achtergelaten, start de juiste opvolging automatisch middels onze marketing automation software.

Zo kunnen wij onze leads op de juiste manier benaderen met informatie die voor hem/haar interessant is en weten wij precies wanneer een lead klaar is voor de ‘sale’.

Wil je meer weten over onze diensten: leadgeneratie of marketing automation? Neem contact op met onze specialisten.

Deel dit bericht via:

Op de hoogte blijven?

Meld je nu aan voor de nieuwsbrief

    SearchUser respecteert jouw privacy die valt onder de GDPR/AVG.