Voordat we aan de slag gingen voor Warmtewisselaar.nl, is de webshop geanalyseerd. Aan de hand van deze analyse hebben we een conversie optimalisatie rapport geschreven. Op basis van dit advies is de webshop aangepast.
We hebben o.a:
– De homepagina aangescherpt;
– Meer conversiemomenten toegevoegd, waaronder een rekenmodule;
– De menustructuur op Warmtewisselaar.nl verbeterd;
– De SEO verbeterd door goede content toe te voegen op de pagina’s met de juiste keywords en informatie over de toepassing van de warmtewisselaar.
De segmentatie van je doelgroep is essentieel om de juiste leads te bereiken voor zo’n specifieke niche als Warmtewisselaars.nl. Er is gekeken naar het zoekgedrag van de doelgroep en het zoekvolume op de zoekwoorden. Op basis van deze analyses zijn er in Google Adwords campagnes opgesteld. Daarnaast is er ook in Bing geadverteerd.

Doordat het bereik zo specifiek mogelijk is ingezet, is de traffic aanzienlijk verhoogd. In combinatie met de conversie optimalisatie en de segmentatie heeft dit in drie maanden al mooie resultaten opgeleverd.

Om daadwerkelijk leads te verzamelen op de website, moeten er genoeg conversiemomenten aanwezig zijn. In het optimalisatie rapport heeft SearchUser hier een advies over gegeven. Dit advies is opgevolgd, waardoor een van de conversiemomenten nu een berekeningstool is, waar heel eenvoudig en snel leads mee gegenereerd worden.
