Stap 2: Fundering
De fundering is de manier waarop jij je leads verzamelt: dit kan bijvoorbeeld een e-book, een checklist, een webinar of een presentatie zijn.
Voor Marketingautomationtips.nl hebben we gekozen voor een e-book die specifiek gaat over hoe marketing automation werkt.

Stap 3: Bereik
Het bereik moet altijd zo specifiek mogelijk worden ingezet. SearchUser wil enkel leads ontvangen die aansluiten op haar doelgroep. Om meer bereik te genereren, heeft SearchUser gebruik gemaakt van LinkedIn advertising: Sponsored Ads en Lead Gen Forms.
De targeting is vooral gericht op managers in diverse B2B branches:

Stap 4: Leadgeneratie
SearchUser heeft gebruik gemaakt van LinkedIn advertising Sponsored Ads en Lead Gen Forms:
Sponsored ad:

Lead Gen Form:

Stap 5: Opvolging
Zodra men het e-book gedownload heeft, ontvangen leads een e-mail opvolging, waarin diverse contactmomenten, tips en vragen staan om interactie uit te lokken.
1. E-mail met daarin het e-book;
2. Welkom e-mail;
3. Een e-mail met daarin artikelen over marketing automation;
4. Uitnodiging voor een telefoongesprek / demo afspraak.
Via marketing automation kunnen we het verloop van de lead volgen: of de lead de e-mails geopend heeft en op de links geklikt heeft. Hieraan kunnen we zien waar de interesse van de lead ligt.
Als de lead zelf geen contact opneemt, belt de sales medewerker de lead nog na.
