– Pieter de Boer, eigenaar Number 1 Voetbalreizen
Klant: Number 1 voetbalreizen
Branche: Evenementen & reizen
Project: Sales optimalisatie – Marketing Automation
Klantvraag: ‘Hoe kan ik tijd besparen in mijn aftersales proces?’
De SearchUser Oplossing
(Automatische) Follow-up
Zodra een lead zich inschrijft voor een van de voetbalreizen, komen deze terecht in Magento (webshop). Vanuit daar volgt het salesteam de leads handmatig op. Dit neemt veel te veel tijd in beslag.
SearchUser heeft een koppeling gemaakt tussen Magento en marketing automation software SharpSpring. Dankzij deze koppeling is het aftersales proces nu automatisch.
Er zitten regels aan de velden van het formulier gebonden, waardoor elke e-mail getriggerd wordt om verstuurd te worden en automatisch de juiste informatie bevat per aanmelding.
Het aftersales proces bevat 5 type e-mails:
Via meerdere wegen, zoals Google Adwords, social media en sponsoring bereikt Number1 Voetbalreizen personen die affiniteit met voetbal/sport hebben en interesse hebben in een voetbalreis.
Bevestiging e-mail: reservering is in goede orde ontvangen door Number1 voetbalreizen
Reisbescheiden: informatie over hotel en evt. vlucht
Hotelvoucher + vluchtinformatie: hotelvoucher en vliegtickets
Twee weken voor vertrek: een e-mail met nogmaals alle nodige informatie
Inchecken: een e-mail met het verzoek om alvast online in te checken
HET RESULTAAT
½ FTE beschikbaar die nu effectiever ingezet wordt voor andere taken die de organisatie naar een hoger niveau brengen.
Wil je ook een geautomatiseerd aftersales proces als Number 1 voetbalreizen?
Laat onder je gegevens achter en je zult binnen 1 telefoongesprek al verder geholpen worden door onze consultant.
Zij zullen onderzoeken wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie.