Schurq
Leads aantrekken met een lead magnet

Hiervoor heb jij een waardevol stuk content nodig. Ook wel ‘lead magnet’ genoemd. Een goede lead magnet wordt voor de bezoeker als waardevol genoeg beschouwd om zijn of haar gegevens achter te laten. Het achterlaten van hun gegevens, ook wel de ‘opt-in’ genoemd, is de trigger voor het starten van jouw marketing automation workflow.

De fundering voor het contact met jouw lead is gelegd. Zij hebben een download of aanvraag gedaan via jouw website of landingspagina. Op basis van deze download of aanvraag krijg jij wat meer info over de situatie van de lead. Welke pijnpunten en uitdagingen heeft jouw lead en hoe kan jouw product of dienst dit oplossen? Hierover ga jij via de automatische, gepersonaliseerde e-mails meer informatie geven. En door het analyseren van het klikgedrag van deze lead, krijg jij weer wat meer informatie. Geven en nemen. Dat is hoe het werkt.

Op deze manier ‘warm’ jij leads op en begeleid jij ze door de customer journey. Steeds een fase verder. Totdat zij warm genoeg zijn voor de conversie. Op basis van het gedrag van jouw lead wordt zijn of haar profiel automatisch verrijkt. Wanneer deze lead aan de vooraf ingestelde criteria voldoet, vormt dit de trigger voor de sales opvolging (SQL). Dit is het moment voor de verkopers om de telefoon op te pakken en persoonlijk contact te leggen.

Wat houdt dit in voor verkopers? Die zijn er altijd verzekerd van dat zij op het juiste moment bellen. Niet meer te vroeg en ook zeker niet meer te laat! Zij kunnen hun tijd dus effectiever inzetten en dat is voor jou ook mooi meegenomen.

Voordelen van Marketing Automation
  • Volledig automatiseren van marketing- en salesprocessen;
  • Persoonlijke, relevante content op het juiste moment;
  • Efficiënt inzetten van jouw accountmanagers door automatische kwalificatie leads;
  • Geautomatiseerde data verrijking van jouw CRM.
De juiste content, op het juiste moment naar de juiste persoon sturen, geheel gepersonaliseerd!

Integraties-algemeen-api-
Meten = weten

In marketing automation kun je alles meten. Je schiet dus niet met hagel. Je kunt het gedrag van de lead volgen. Wat heeft de lead wel of niet gelezen? Wat vindt hij interessant of oninteressant? Dit is essentieel om te weten. Alles is in één oogopslag te zien, waardoor jij de juiste beslissingen kunt maken.

Marketing automation is dé toekomst om jouw sales- en marketing proces te verbeteren.

Maak jij de volgende stap met marketing automation?