Wil je gebruikmaken van SharpSpring maar weet je niet hoe het werkt? Of waar je moet beginnen? SearchUser biedt SharpSpring trainingen aan die dieper ingaan op de mogelijkheden binnen SharpSpring. Wij hebben trainingen die 2 of 4 uur duren. Daarnaast bieden wij ook een online minitraining van 1 uur voor slechts €99,- euro! Tijdens deze training maak je kennis met de belangrijkste features van het systeem.

Ik ben geïnteresseerd in een training

  • Aanvraag SharpSpring Trainingen

    Searchuser respecteert jouw privacy die valt onder de GDPR/AVG.

 

Zelf starten met SharpSpring?

Wij delen een aantal tips over SharpSpring:

#1. Maak gebruik van de Smart E-mail en CRM Marketing Automation Tools

SharpSpring biedt gedetailleerde analyses voor elke interactie. Op deze manier kun je het juiste bericht op het juiste moment naar de juiste persoon versturen. Hiervoor kun je gebruikmaken van SharpSprings e-mailmarketingplatform. Je kunt verschillende designs voor e-mails creëren, de e-mail opstellen en automatisch laten versturen.

#2. Leads converteren via dynamische formulieren

De dynamische formulieren van SharpSpring vullen automatisch de velden in voor de bezoekers die al bekend zijn. Dit verlaagt de drempel om een formulier in te vullen. Personalisatie verbetert de conversies.

 

#3. Je kunt belangrijke leads en momenten achterhalen

Via de workflow builder kun je jouw marketing makkelijk automatiseren. Je kunt hier leads in de verschillende fases van de customer journey meenemen door middel van acties die je toevoegt aan de workflow. Via het ingebouwde CRM-systeem kun je informatie synchroniseren. Daarnaast kun je persona’s ontwikkelen. Je kunt hier leads aan toewijzen waardoor je automatisch gerichte berichten naar deze leads stuurt. Door deze marketing automatiseringstools krijg je dus inzicht in de meest betrokken leads en waar zij geïnteresseerd in zijn. Gebruik dit om leads te scoren.

#4. Gebruik VisitorID om jouw leads te identificeren

VisitorID is een lijst met de populairste leads per dag. Deze ontvang je elke dag in jouw inbox. Via de VisitorID kun je het gedrag van de leads volgen en achterhalen waarom zij ergens op te klikken. Daarnaast krijg je ook inzicht in de pijnpunten van jouw leads en in jouw strategieën die het beste werken. Gebruik deze inzichten om jouw website te optimaliseren. Handel op het juiste moment om jouw leads naar de sale te begeleiden.

#5. Maak gebruik van het ingebouwde CRM systeem of integreer jouw gewenste CRM-systeem

Naast het ingebouwde CRM-systeem biedt SharpSpring ook de mogelijkheid om andere CRM-systemen te integreren. Op deze manier heb je alle informatie direct in één systeem dankzij de tweewegsynchronisatie.

#6. Je kunt conversiegerichte landingspagina’s ontwerpen 

In SharpSpring kun je met behulp van de editor landingspagina’s of funnels voor landingspagina’s bouwen. Landingspagina’s kunnen meer conversies opleveren. Je kunt de leads vervolgens segmenteren, zodat deze in de juiste funnel terechtkomen. TIP: Je kunt meer conversie genereren door de inhoud op jouw website dynamisch te maken. De inhoud verandert dan per bezoeker op basis van hun interesse en gegevens.

#7. Creëer blogs om merkautoriteit op te bouwen 

Maak gebruik van de mogelijkheid binnen SharpSpring om eenvoudig berichten te schrijven, te ontwerpen, te beheren en te publiceren. Iedereen binnen het team kan toegang krijgen tot deze berichten. Via SharpSpring kun je dan meteen achterhalen welke inhoud het meest bekeken wordt. Speel hierop in om conversies te verhogen.

#8. Neem belangrijke beslissingen aan de hand van de marketingrapporten 

De marketingrapporten van SharpSpring geven inzicht in het gebruikersgedrag en de engagement. Ze beschikken over verschillende statistieken zoals die van een campagne. Dankzij de marketingrapporten kun je de belangrijkste resultaten met jouw team en klanten delen.

#9. Maak gebruik van alle integratiemogelijkheden

Naast de integratie van de CRM-systemen biedt SharpSpring ook de mogelijkheid tot intergratie van heel veel andere externe software providers. Dit kan dankzij de API’s en Zapier-koppelingen.

#10. Beheer jouw social media kanalen vanuit SharpSpring

Met SharpSpring Social kun je jouw social media kanalen beheren. Je kunt geautomatiseerde workflows activeren en social leads scoren op basis van de interacties, bronnen, interesses en ga zo maar door. Daarnaast kan je de end-to-end ROI meten van de geïntegreerde marketingcampagnes.

SearchUser kan al een SharpSpring licentie aanbieden vanaf €250,- per maand en 10.000 contact. 

Meer informatie over SharpSpring trainingen of een licentie?

Neem contact op