Visie van SearchUser - SearchUser

De visie van Searchuser

 

 
 
1. ALLES START MET GESEGMENTEERDE DOELGROEPEN.

De basis van alle sales en marketing activiteiten is focus: weet exact wie je doelgroepen ofwel ‘buyer persona’s’ zijn. Jouw doelgroepen moeten zo specifiek mogelijk beschreven worden. Wat is hun functie? Wat is hun drijfveer om jouw product af te nemen? Waarom zouden ze jouw product niet afnemen? Wat zijn hun wensen en angsten?

 

 
2. BENADER JE DOELGROEP OP HET JUISTE PLATFORM.

Ieder platform zijn eigen kracht – zo kun je Facebook het beste gebruiken als je wilt targeten op bepaalde interessegebieden van je doelgroep, en kun je LinkedIn het beste gebruiken als je wilt targeten op een bepaalde functie (bijvoorbeeld HR managers)

 

 

 
3. MAAK JE WEBSITE GEREED OM LEADS TE VERZAMELEN.

Wacht niet totdat je website leads de telefoon pakken. Geef elke website bezoeker een reden om hun gegevens achter te laten. Denk hierbij aan een checklist, PDF, brochure, case study, e-boek of whitepaper. Op deze manier weet je – nadat de bezoeker zijn gegevens heeft achtergelaten – exact wat deze bezoeker ooit heeft gedaan op de website. Dus al het gedrag in het verleden, en in de toekomst, wordt gemeten.

 

 
4. VERSNEL DE SALE DOOR GEPERSONALISEERDE CONTENT.

Zodra je de juiste leads hebt gevonden en gesegmenteerd, is het belangrijk om de juiste opvolging te sturen. Bedenk goed: de tijd van 1 boodschap voor allen is voorbij. Jouw doelgroep verwacht een boodschap die exact matcht op zijn persoonlijke (business) situatie.

 
 
5. MEET ALLES, WEET ALLES.

Schiet niet met hagel, maar meet waar je leads en je nieuwe klanten vandaan komen. Welke pagina’s werken wel/niet? Welke advertentieteksten werken wel/niet? Zorg ervoor dat je weet waar jouw organisatie meer tijd en budget in moet stoppen. Ons advies luidt altijd: investeer meer in wat werkt.

 
Verbeter je marketing met onze handboeken
Toekomst van Marketing voor B2B
Online Advertising